de gehele breete telt dus ook de handles en spiegels .
Inderdaad. Of de jiffy weglaten en (tijdelijk) er een middenstandaard onder zetten. Om nog even terug te komen over de breedte van het stuur, sommige zeggen dat het ook afhangt van het bouwjaar van de fiets?? dus vóór 1996 max 100cm en daarna max 200cm (voor de hele motor?)
Ik heb een Chubby mini Ape en die is net 103 cm incl de knijpers… Heb eigenlijk weinig zin om het originele stuur er weer op te zetten, vooral omdat ik de bedrading nu door het stuur heb.
Ik heb vorige week mijn motor in 1x door de keuring heen gekregen.
Na het forum en met name deze discussie doorgespit te hebben was ik toch nog wel aardig zenuwachtig.
Er waren een paar k-puntjes, waar ik niet aan gedacht had.
Misschien dat de mannen een beetje soepeler waren omdat ik particulier was.
Ik vond ze in ieder geval niet moeilijk doen.
Het conclusie is gewoon; Kom met een nette en verzorgde motor.
De pijnpuntjes zijn natuurlijk de jiffyschakelaar in serie met je dodemansknop (grijze draad), E-nummers op bijna alles (ook banden en toeter)
En weer nieuw sinds een paar maanden; Bij een duozit; riemje erover en stepjes erbij
Ik had een paar dingen die net konden. Zoals net niet helemaal mooi afgeronde spiegelranden (orgineel Harley, maar wel HD-USA)
Ook zaten er kapjes over de splitpen in de achteras en over het remreservoir van de achterrem, waardoor het vloeistofniveau niet te zien was.
Dat hadden ze liever niet, maar ik had goed gereedschap bij me. Dus die waren er zo af.
Ze hebben volgens mij daar alleen een bahco voor de amerikaanse moeren, in ieder geval geen kleine imbus.
Voor de rest waren er nogal wat afkeuren die dag, dus ik kan zeggen;
Zorg dat je stuur goed vast zit.
Kijk je luchtfilterkast en uitlaten na op “handmatige modificaties”, oftewel boorgaten.
Kom niet met een motor met uitstekende draadeinden, waar eigenlijk nog wat aan vast moet.
Neem gereedschap, plakband en tyre-wraps mee, voor evt noodoplossingen met geluid.
En een plakbandje op je luchtfilter over de aansluiting van de chromen buitenkant op het zwart kunstof binnen gedeelte. Dit scheelt valse lucht naar binnen, maar daarmee ook geluid dat door een kier naar buiten komt.
Eigenlijk heb ik me een heleboel onnodige zorgen gemaakt van tevoren, en het bijna afkeurpunt van het “scherpe” randje om de spiegels heb ik nergens gelezen.
Hoi Jim
Ik weet niet of je al bent geweest, maar je stuur hoef je echt niet aan te passen. Het is een hardnekkig gerucht dat je stuur niet breder mag zijn dan 1 meter. Is echt onzin. De motor mag niet breder zijn dan 2 meter. In theorie mag je dus een stuur hebben van 2 meter breed. Is nieuw en heb de info van het RDW zelf gekregen toen ik daar telefonisch om vroeg en werd later in Lelystad bevestigd. doe je voordeel er mee, maar ben bang dat ik te laat ben…………..
Nog nooit in lelystad geweest ? nog nooit meegemaakt dat ze met die hele grote voeten op je schakel pookje trappen hoog in toeren zo van krrrrrrrrrrrrraaaaaaak,
je motor zo heet rijden dat de olie aan alle kanten er uit spuit ?? De kombaan over gaan met je motor zo plat mogelijk en als onderuit gaan het je eigen verandwoordelijkheid Is ? dat ze met hun leren jasen over je tank gaan hangen om te kijken hoe hard ie rijd en je tank vol krassen zit door die verdomde rits van die jas ?? hahahaah welcome ………….hahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa To lelyhelllllllllllllllllllll……..hahahaha B)-
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?