Individuele keuring Lelystad

  • marcel

    Jim O Schreef:

    ——————————————————-

    > Gisteren pas gekeurd in Lelystad! Helaas afgekeurd

    > door teveel decibels, 88 waar de max 83 is… Bike

    > heeft standaard goedgekeurde dempers met E

    > merkteken en een standaard dicht luchtfilter (US

    > spec)

    >

    > Iemand nog tips om hem iets stiller te krijgen?

    >

    > Cheers!

    Europees luchtfilter erop.

  • Fatboy cvo

    ik heb tijdens de herkeuring inderdaad mijn originele luchtfilter(af fabriek) tijdelijk vervangen door een dicht luchtfilter.

    Je bike loopt hierdoor behoorlijk klote(uitlaat was ook al vervangen door een type “stofzuigerslang”)

    Dit scheelt aanzienlijk en ook moet je wat geluk hebben met diegene die je bike keurt, dus zeker geen discussie uitlokken,

    maar je onderdanig of onnozel opstellen. Dit heeft bij mij zeker gewerkt.

  • Jim O

    Bedankt voor de info,

    Voorste poelie vervangen is veel werk! :D Het betreft een Road King uit '03 dus geen balanspijp zoals bij de Softail! Ik denk ook dat het luchtfilter de boosdoener is, daar maar eens mee beginnen……

  • Onzin

    Mijn bike is 3 weken geleden gekeurd. Ik had een US standaard uitlaat met 2 pannensponzen erin, en een Europeese standaard luchtfilter met een filterdoek er extra in. Goedgekeurd met 82db

  • Peets HD

    ik hoop het voor je , de pully is ook een laaste optie , ik veronderstelde dat je de rest al gedaan had .

    Ik heb laast een indian gekeurd met een S&S blok echt alles gedaan om hem stil te krijgen , dus ook de carb aangepast , nog steeds te veel uiteindelijk een grotere voor pully en dat vertraagde de acceleratie voldoende om onder de DB te blijven , maar ik zeg ook laaste optie .

    gr peet

  • Hans

    Er is dus veel te doen om het geluid.

    Is er een eenvoudige, betrouwbare manier om zelf het aantal db's te meten?

  • Fatboy cvo

    Pas als je stofzuiger meer geluid maakt dan je motor weet je dat ie goedgekeurd wordt. Anders zou je stofzuiger niet goedgekeurd zijn>:D<

  • Jim O

    Bedankt Peet, ik zal dit in gedachten houden als laatste optie. Mijn RK is een ex Police Bike, zou daar een andere overbrenging in kunnen zitten?

  • Peets HD

    ik denk het niet ,

  • Jim O

    Vandaag is mijn Road King goedgekeurd met slechts 79 db. Dit bereikt met twee pannensponzen in de uitlaten, luchtfilterhuis vervangen door EU exemplaar, filter voor driekwart afgetaped met ducktape :D

    Rijdt niet echt fijn trouwens….