hoi johnl
ik vind het super dat je me wilt helpen met mijn motor probleem(tu)-D:)-D
zal het morgen vroeg nog een keer opnieuw afstellen zoals je beschrijft
zou ik je eventueel mogen mailen
anders word het hier ook zo'n grote waslijst:(
0,27 voor de tps sensor is volgens opgave HD. Dat is echter te laag, motor te arm bij meer open uitlaten en dus backfire bij afremmen op de motor. Ik heb dat probleem zelf ook gehad. De tps volgens de omschreven methode (die klopt wel) afstellen op 0,45
De motor loopt dan wat rijker en het geknal zal ook stoppen. Ik heb mijn motor daarna op de testbank gehad en de afstelling was perfect. Men dacht dat mijn motor getuned was, zo mooi was de afstelling. Lucht benzine verhouding precies goed zodat het blok niet te warm liep. De kleur van de bougies zal ook beter zijn.
Groeten jan
hoy jan,
bedankt voor je antwoord
het klopt ook wel met wat bau zegt ,als hij hem iets hoger afsteld dan is de backfire weg
ik wilde eerst weten of de tps wel goed stond omdat hij hem verkeerd had afgesteld
dus bau zet hem maar iets hoger
blijf nog wel het probleem met slecht oppakken.
bau mijn email is john.1340@hotmail.com
Inderdaad. Juiste conclusie. Hij zal wel vinden dat je naar de dealer moet. Daar hebben ze allemaal een diploma…….hopen we. Kan ik ook verhalen over vertellen………Te veel olie, te weinig olie, belt te los met schade, primair te strak met lager schade. Andere uitlaten zonder de afstelling van het blok te wijzigen, want dat was niet nodig volgens de jongens met een diploma etc. etc.
….da's nog niks Jan ,….
Wat dacht je van sabotage , met de bedoeling dat je op termijn terug gaat komen met forse motorschade ?
Ik kwam met pech te staan met een gebroken stelbout van een afstelbare stoterstang.
Nadat ik zelf maar de boel ging demonteren kwam ik er achter dat de cup van een hydro-stoter was omgedraaid , waardoor die stoterstang al die tijd van onderen niet gecentreerd kon blijven zitten ,….en dus uiteindelijk brak .
Al die tijd is de smering naar de tuimelaar ook nihil geweest .( bij een evo loopt de smering door de holle stoterstangen )
ik had notabene altijd het volste vertrouwen in dat adres ….
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?