verzekering harley

• sjors

gewoon naar een goeie tussenpersoon(assurantie-bedrijf) gaan die je bij

de “Europeesche” onder-brengt .

da's de voordeligste !

( NOOIT direct bij hoofd-verzekerings-maatschappij verzekeren , maar altijd via een tussen-persoon ,…..deze wijst je in geval van diefstal/ellende op eventuele vorm-fouten bij een claim/aangifte !

Indien je direct bij een hoofd-maatschappij zit , dan kunnen deze foutjes je wel eens duur komen te staan ,…….maw : dan krijg je dus geen munten uitgekeerd .. ) :D

• donny

hallo Sjors,

Ben jij een tussenpersoon of zo?

Als je een beetje hersens hebt kun je je goed bij een direct writer ( dus zonder tussenpersoon) verzekeren.

De verdiensten van de tussenpersoon zul je als verzekeringsnemer toch op de een of andere manier

moeten betalen.

Een beetje werk doen en je kunt je best wel wat euro's besparen.

En het klopt, dat verzekeren heel individueel is en elk geval is anders.

Iedereen moet een inschatting maken van zijn eigen situatie en offertes opvragen of via internet premies

laten berekenen.

Kan iemand dat niet ga dan pas naar een tussenpersoon.

Veel succes

donny

• henky

Je bent niet verzekerd bij kees de zeeuw, harley insurance, hofstedde of hoe ze ook heten!

Deze zijn enkel tussenpersoon en brengen alles onder bij een verzekeringsmaatschappij. Bijv europesche, ASR etc.

als ik me brommert bijv. verzeker via een tussenpersoon en iemand anders ook kan het dus best zijn dat we niet eens dezelfde verzekering hebben en bij 2 verschillende maatschappijen zijn ondergebracht en verschillende voorwaarden hebben.

Vraag dus eerst naar de voorwaarden van de maatschappij waar je wordt ondergebracht en ga dan pas premie vergelijken. In de stallingsvoorwaarden zitten soms akelige addertjes onder het gras, let hierop!

Je kunt dus via jouw eigen tussenpersoon waar je ook je huisje en en inboedel hebt verzekerd je brommert verzekeren, vraag ook bij hem een prijsopgave om te zien of die mee kan/wil.

Deze tussenpersonen helpen je bij claims en kunnen je veel werk uit handen nemen bij het touwtrekken met de echte verzekeringsmaatschappij waar jij echt niet zelf mee wilt gaan zitten schrijven.

Nadeel is dat je een bepaalt percentage aan je tussenpersoon betaald, voordeel is dat je pakketkorting kunt bedingen bij het afsluiten van meerdere verzerkeringen.

Los van bij wie ik mijn brommert heb verzekerd mijn pleidooi om wel een (1) goede tussenpersoon te nemen voor je verzekeringen.

2 jaar geleden heb ik (en Saks ook) mijn brommert bekrast op een stu7kje autobahn en ik heb alles bij mijn tussenpersoon binnengegooit. Zonder dat ik ook maar iets heb hoeven doen zijn zij enkele maanden aan het touwtrekken geweest tussen mijn reisverzekering, rechtsbijstand en al risk verzekering en de verzekeraar van de veroorzaker tot ik de laatst cent terug had.

henky

• sjors

donny Schreef:

——————————————————-

> hallo Sjors,

>

> Ben jij een tussenpersoon of zo?

> Als je een beetje hersens hebt kun je je goed bij

> een direct writer ( dus zonder tussenpersoon)

> verzekeren.

> De verdiensten van de tussenpersoon zul je als

> verzekeringsnemer toch op de een of andere manier

> moeten betalen.

> Een beetje werk doen en je kunt je best wel wat

> euro's besparen.

> En het klopt, dat verzekeren heel individueel is

> en elk geval is anders.

> Iedereen moet een inschatting maken van zijn eigen

> situatie en offertes opvragen of via internet

> premies

> laten berekenen.

> Kan iemand dat niet ga dan pas naar een

> tussenpersoon.

> Veel succes

>

> donny

lk lees dit een beetje laat terug ….

Als jij nou ook een beetje hersens heb , dan kun je misschien wel een beetje begrijpen dat verzekeringsmaatschappijen er wel eens niet zo happy op zijn om uit te gaan keren.

Deze zullen igv een hoge claim altijd gaan kijken of ze je niet kunnen tackelen op laakbare feiten/acties/voorzieningen.

( ik heb me portie 1 X gehad )

…Vandaar die ( zeer fijne , en service-vriendelijke ) tussenpersoon , waar ik nu al 35 jaar klant ben ,….deze mensen voorkomen bijv juridisch aanvechtbare vormfouten/verschrijvingen in brieven e.d. ,….welke je de tijl in kunnen laten gaan !

Daarom !

…en uhhh ,….alvast antwoord op een volgende vraag :

“Nee ,….ik heb geen aandelen in die toko ”

• beast

Helemaal mee eens henky.De ervaring met hulp na een ongeval met een goede tussen persoon heb ik ook.

• donny

Tja Sjors,

Ik vind het prima, dat jij je intermediair ( tussenpersoon ) aan een inkomen helpt.

Maar het is wel zo, dat ik genoeg hersenen heb om mijn eigen zaken te kunnen regelen.

Bij een betwiste schade en al zeker bij schade aan derden kan jouw tussenpersoon ook niet

veel meer doen dan de tegenpartij aansprakelijk stellen.

Bij een betwiste schade heb je meer aan een goede advokaat dan een goedwillende tussenpersoon.

Het voor jou te hopen dat het nooit zo ver komt, dat je een advokaat nodig hebt, want anders heb je jaren

voor niets de provisie van je tussenpersoon betaald.

Trouwens voor verhaalservice kun je ook weer een verzekering afsluiten

Het is een kwestie van rekenen.

Ik wens je veel wijsheid toe.

grtz donny

• Peets HD

ik dacht niet dat het verzekeren via een tussenpersoon duurder was , ik zou het niet echt weten om dat ik zoveel verzekeringen heb dat ik een tussenpersoon wel moet hebben . volgens mij krijgt een tussenpersoon een premi voor het aan leveren van nieuwe klanten en dat hoeft dus niet duurder uit te vallen voor de klant zelf .

• beast

Helemaal juist Peet.Een tussenpersoon kan zelfs een korting afdingen bij de maatschappij doordat hij meerdere verzekeringen bij hen kan onderbrengen van verschillende klanten. Maar donny (met zijn overtollige hersenen, zodat ie advocaat nog niet eens goed kan spellen) is natuurlijk helemaal op de hoogte met dit alles.

• donny

beste beast,

Ik heb wel in de gaten, dat jij er bijzonder weinig verstand van hebt.

Een tussenpersoon krijgt in het rekening-courant overzicht, dat hij elke maand van de maatschappijen krijgt, waarmee

hij zaken doet, een overzicht van de polissen, die via zijn agentschap lopen.

Hierop staan de premies vermeld, die de tussenpersoon aan de maatschappij moet doorbetalen minus de provisie, waar hij recht op heeft.

Het is teveel om het provisie-systeem uit te leggen, omdat de provisies over de verschillende verzekeringsprodukten verschillend zijn.

Een tussenpersoon kan wel een korting bedingen voor een klant, die meerdere verzekeringen bij 1 maatschappij onderbrengt,

maar dat kun je, zoals iedereen, die een beetje verstand heeft wel kan denken, ook bij een direct writer.

Als tussenpersoon kun je er ook voor kiezen om de incasso te laten verzorgen door de maatschappij zelf.

De kosten, die de maatschappij moet maken voor de incasso, meestal 4%, worden dan van de provisie afgetrokken en worden op de rekeningcourantoverzicht vermeld.

De korting “afdingen” zoals jij het beschrijft is een lulverhaal.

Tussen 2 haakjes over de schrijfwijze van advocaat ( advokaat ) heb ik de oude voorkeurspelling gebruikt.

Dat is dan ook het enige wat klopt in je verhaal.

In Peet HD zijn geval kan een tussenpersoon uitkomst bieden, omdat je als ondernemer met veel verschillende verzekeringsprodukten te maken hebt,

en hij er meestal de tijd niet voor heeft, maar de tussenpersoon krijgt wel elk jaar de provisie en niet eenmaal.

Trouwens het is niet voor niets, dat de overheid d.m.v. wetgeving het provisiesysteem gaat afschaffen

Dat is n.l. gedaan voor mensen zoals jij, die van het hele systeem blijkbaar niets begrijpen.

De tussenpersoon gaat dan advieskosten bij de klant in rekening brengen, daar hij geen provisie meer krijgt van de maatschappij.

Ook dat is beast blijkbaar ontgaan.

En beast gezien je naam kun je je beter bezig houden met Artis.

Misschien heb je daar meer verstand.

donny

• Fatboy cvo

De vraag was alleen maar, is er iemand bekend met Havelaar en Stolk uit Rotterdam>:D<