indentiteitskeuring

• J-P

Ook ik zal er aan moeten geloven…….

Heb afspraak staan half oktober.

Als ik dat zo allemaal lees , vrees ik het ergste.

Ik heb namelijk een ander (beter lopend , gereviseerd) blok eronder zitten.

Wel een eerlijk blok , maar destijds niet geregisreerd door de RDW bij de eigenbouw keuring.

Heb er zowat slapeloze nachten van.

J-P.

• Leo

Hoi JP,

Als je zeker weet dat het een eerlijk blok is kom je er waarschijnlijk af met een herkeuring.

Als je nieuwe blok het zelfde vermogen en aantal cc heeft als het oude maakt het volgens mij niet uit.

Ze gaan volgens mij wel op je blok etsen ( lees beschadigen…)

Succes, en laat maar weten hoe dit afloopt.

m.vr.gr.

Leo

• k-streetfighter

Als t een eerlijk blok is zul je alleen nog 1 x terug moeten voor anderblok ingebouwd hebben keuring

en dat maakt voor de wet niets uit of t zelfde type blok is of zwaarder of lichter

maar ja wat is eerlijk tegenwoordig

vroeger belde je heb n ander blok eronder gezet alles t zelfde alleen ander nummer, oh geen probleem kreeg je dan te horen

ik zit ook aan zo n keuring vast, dat wilde ik toch al wel doen van t winter, meer cc en minder pk hahahaha lol( staat 999kw op t kenteken, das 1200 pk hahaha voor n 1340cc v2 blok, knap hoor die dat redt )

mvg klaas

• Gerry

zie er net een stukje over op facebook >> https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=661479763876210&id=450599411630914

Bigtwin Bikeshow en Expo · 1.633 mensen vinden dit leuk.

4 uur geleden ·

Herkeuringen RDW!

We hebben op de redactie een aantal verontruste (en verontwaardigde) berichten binnen gekregen van bezitters van eigenbouw motoren.

Zij zijn door het RDW opgeroepen om te verschijnen op een van de RDW keuringsstations.

Voor de redactie reden om contact op te nemen met het RDW om te vragen wat er aan de hand is.

Hierbij het antwoord van de RDW persvoorlichter:

“De RDW heeft de eigenaren van 394 zelfbouwmotorfietsen opgeroepen voor een keuring.

Van de opgeroepen motorfietsen is vastgesteld dat zij ná de registratie in het kentekenregister een ander motorblok hebben gekregen.

Dat mag officieel alleen na een keuring.

De keuring is bedoeld om het vervangende motorblok te identificeren en om vast te stellen of de motorfiets nog aan de wettelijke voorschriften voldoet.

Met deze actie wil de RDW de registratie van motorfietsen in het kentekenregister weer kloppend krijgen.”

Van sommige van deze motoren is het kenteken ingenomen, omdat getwijfeld wordt aan de identiteit van onderdelen,

zoals motorblok, versnellingsbak en andere onderdelen met een nummer.

Als je kenteken is ingenomen mag je er niet meer mee rijden.

Vervelend is echter dat deze inname zonder duidelijke opgave van reden gebeurd en ook niet wordt aangeven wat er vervolgens gebeurd of moet gebeuren.

Er wordt vermoed dat de RDW en politie op deze manier er achter willen komen waar de gestolen Harleys blijven.

Het omkatten van een gestolen Harley is tamelijk eenvoudig;

Je koopt een eigenbouwframe met kenteken en je plaatst alle onderdelen van de gestolen motor in het frame.

Om het motorblok een andere identiteit te geven koop je een set (aftermarket)carters en je zet alle onderdelen over.

Ook verschijnen er wel eens blokken en onderdelen op Marktplaats.

Als nietsvermoedende eigenbouwer koop je zo’n blok dat achteraf gestolen blijkt te zijn.

Bij een controle zoals deze ben je mooi de sigaar.

Toch zijn er ook blokken die niet zijn gestolen en toch geen identiteit hebben.

Denk bijvoorbeeld aan een blok wat in elkaar is gezet met onderdelen die hier en daar zijn overgebleven.

Conclusie: zorg dat je bij alle onderdelen, waar een nummer in staat, de herkomst kan overleggen.

En zeg nou zelf; je wilt toch geen gestolen onderdelen op je motor,

want morgen kan je zelf de dupe zijn van diefstal.

• jakle

Zolang niet al te snuggere klootzakken rotzooi blijven verkopen met misbruik van gevestigde namen is het einde oefening voor zelfbouwers.

Daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn…….

• Rens

Waar kan ik kijken of mijn bloknummer overeenkomt met het bloknummer van de rdw? Bij kenteken check staan geen nummers.

Bvd

• Rens

Waar kan ik kijken of mijn bloknummer overeenkomt met het bloknummer van de rdw? Bij kenteken check staan geen nummers. 

En krijg ik nog een brief als ik er geen gehad heb?

Bvd

• USA John

Het is ook een slimme manier om te zien wat voor illegale dingen er aan je motorfiets zitten die er niet aan zaten voor de keuring. Iets wat we natuurlijk al lang hadden kunnen zien aankomen.

• EIGEBOUW

HALLO, HOE AN IK NU CONTROLEREN OF BLOK EN BAK BIJ KENTEKEN HOREN? iK HEB EEN EIGENBOUW OP HET OOG MAAR WIL WEL ZEKER ZIJN DAT HET KLOPT.

ALS IK MIJN KENTEKEN CONTOLEER OP MIJN APP KAN IK GEEN NUMMERS VINDEN

BVD

• k-streetfighter

hoi misschien bellen met t rdw of brief schrijven?

mvg klaas