indentiteitskeuring

• godfather1960

heb ook een brief gehad van de rdw met een verzoek mij te melden binnen 4 weken en heb na het verkrijgen van een kenteken het nodige veranderd aan mijn motor en vraag me af hoe nu verder pff wat een gedoe

iemand al ervaring met deze actie mag ook mailen voor overleg

mazzel

• k-streetfighter

hoi godfather, kun je m n prive mail sturen met je e-mail adres

mvg klaas

• Leo

Hallo eigenbouw rijders,

Ik had ook zo'n brief gekregen, en afgelopen dinsdag was dan de keuring….

Ik was samen met 3 andere eigenbouw rijders bij het keurings station.

Wat blijkt….. van de 4 zijn alle 4 de kentekens ingetrokken en dus mogen de motoren niet meer de weg op.

Bij geen van ons waren de bloknummers e.d. echt.

Dat kan het volgende betekenen:

1.) tijdens het controleren van de nummers d.m.v etsen wordt het originele nummer zichtbaar.

In dit geval wordt justitie ingeschakeld en kan je het blok inleveren omdat het van diefstal afkomstig is.

2.) Tijdens het controleren kan men wel zien dat de nummers niet kloppen, maar zijn de originele nummers niet meer te traceren.

In dit geval mag je het houden omdat men het niet kan bewijzen dat het van diefstal afkomstig is.

Helaas kan je echter het blok niet meer ( legaal ) gebruiken omdat je het niet meer kan laten herkeuren door de RDW.

Wat nog overblijft is een nieuw ( of 2e hands…) blok te kopen en dat te gaan gebruiken. Je oude blok kan dan als bloemvaas gaan dienen. :-(

Bij de RDW zeiden ze dat het over 600 motoren ging…. Bij het keurings station waar ik moest komen waren toen inclusief mijn motor 18 motoren gekeurd. Slechts 1 heeft het kenteken terug ontvangen. En dus bij 17 v/d 18 zijn de kentekens ingetrokken. Ik ben er goed ziek van, en ben die dag ook 3 jaar ouder geworden….

Hopelijk gaat het jullie beter af.

Succes.

m.vr.gr.

Leo

• godfather1960

Hoi Leo

das flink balen moet begin november naar de keuring heb een hagelnieuw blok gekocht en heb er de certificaten van dus dan moet het wel god komen hoop ik

sterkte

mazzel

• Gerry

Nou klote voor je Leo

( en erg jammer dat ik mijn 1e antwoord aan ,,k-streetfighter,, heb weggehaald .. want mijn antwoord was dat het daar wel over zou gaan ,

maar dat was de vraag niet zei hij .. dus om onnodig gemopper te voorkomen heb ik het maar weg gehaald)

maar dan had ik helaas toch gelijk

• Leo

Hoi,

Ik hoop niet dat ze gaan etsen en slijpen aan je nieuw blok. Want dan is deze gelijk beschadigd.

Bij de keuring mag je niet bij blijven…

Ze controleren diverse nummers, blok, versnellingsbak, frame, voorvork e.d.

m.vr.gr.

Leo

• k-streetfighter

hoi gerry ik wet wel hoe t werkt in nl, maar idd je antwoord had op dat moment niks met de vraag te maken

mvg klaas

• k-streetfighter

hoi leo

als je nu n 2e hands blokt koopt van marktplaats loop je de grote kans misschien weer bij t zelfde uit te komen

in welk keuringsstation ben je geweest?

ff up date mijner kant

heb nieuwe blokken twee stuks met alle papieren erbij, 1 rijdt 1tje is nog niet rijdbaar en mijn keurings data voor beide staat op 23 okt

in de versnellingsbakken staan de zelfde nummers

en de frame nummers zijn doort redw erzelf ingepunt ( puntjes nummers) incl eigenbouw tekst

ik ben er nu al ziek van want mijn hersenpan kan dit soor zaken niet goed verwerken ivm n opgelopen NAH door n motorongeluk

mvg

• Gerry

nee daar had je ook gelijk in daarom heb ik het ook meteen weer weg gehaald

maar mijn antwoord toen past (achteraf gezien) precies in de uitkomst van ,,Leo,,

want ik scheef toen al dat een heel groot gedeelte van die zelfbouw kent dingen in elkaar wordt geflanst met een hoop gestolen zooi

en dan zeker de op standaard gelijkende modellen want waarom zal je 1 op 1 een fatboy of heritage gaan bouwen als er 500 op marktplaats staan

het is alleen erg triest dat die lui die dat doen nooit de lul zijn

want dat zijn nu weer allemaal mensen die ter goeder trouw zo een ding ergens hebben gekocht voor de hoofdprijs

nou succes allemaal

• Leo

Hoi Street fighter,

Hopelijk gaat het je beter af dan bij mij en de andere waarvan het kenteken is ingetrokken.

Hou ons maar op de hoogte hoe je keuring verloopt.

Succes.

m.vr.gr.

Leo