Hallo eigenbouw rijders,
Ik had ook zo'n brief gekregen, en afgelopen dinsdag was dan de keuring….
Ik was samen met 3 andere eigenbouw rijders bij het keurings station.
Wat blijkt….. van de 4 zijn alle 4 de kentekens ingetrokken en dus mogen de motoren niet meer de weg op.
Bij geen van ons waren de bloknummers e.d. echt.
Dat kan het volgende betekenen:
1.) tijdens het controleren van de nummers d.m.v etsen wordt het originele nummer zichtbaar.
In dit geval wordt justitie ingeschakeld en kan je het blok inleveren omdat het van diefstal afkomstig is.
2.) Tijdens het controleren kan men wel zien dat de nummers niet kloppen, maar zijn de originele nummers niet meer te traceren.
In dit geval mag je het houden omdat men het niet kan bewijzen dat het van diefstal afkomstig is.
Helaas kan je echter het blok niet meer ( legaal ) gebruiken omdat je het niet meer kan laten herkeuren door de RDW.
Wat nog overblijft is een nieuw ( of 2e hands…) blok te kopen en dat te gaan gebruiken. Je oude blok kan dan als bloemvaas gaan dienen. :-(
Bij de RDW zeiden ze dat het over 600 motoren ging…. Bij het keurings station waar ik moest komen waren toen inclusief mijn motor 18 motoren gekeurd. Slechts 1 heeft het kenteken terug ontvangen. En dus bij 17 v/d 18 zijn de kentekens ingetrokken. Ik ben er goed ziek van, en ben die dag ook 3 jaar ouder geworden….
Hopelijk gaat het jullie beter af.
Succes.
m.vr.gr.
Leo