Nu moet ik het toch even gaan opnemen voor de Yank, want die fiets 25 jaar geleden waarmee ik er last van had was een Jap (Suzuki GS850G). En jij had het op (nou ja, “op”?) een Italiaan , dus …..
Hoi Ben ,….
een klein beetje “cynisme” m.b.t. ons eigen merkje HD , …daar mag je best wel een beetje tegen kunen hoor
Tja ,….in de 1e helft van de 70-er jaren waren er van alle merken wel zwabberaars met frames van snijkoek en kauwgom.
Zo'n Benelli 650 Tornado , waar ik ( en mijn makkers ) toen op reden , dat was gewoon de grootste rijdende fabrieksfout allertijden ,….wat een puin-motorfiets was dat zeg.
( werd destijds met lof over geschreven in het motor-blad van de knmb,…die test was zo “best” )
( De Laverda en de Norton die ik na dit benelli-drama-ding kocht waren iig stukken beter )
En túúúúrlijk ben ik een HD-fan ,….maar neemt niet weg , dat ik ook op een gegeven moment ook ineens “de bibberaties” had nadat ik m'n balhoofd alleen maar met een vetspuit doorsmeerde ( en geen speling hierop had ,…. nieuwe voorband (en wiel even had weggebracht om deze te laten balanceren ), wiellagers uitgewassen en opnieuw ingevet en nieuwe keerringen erin gezet , en verse olie in de vork .
Ik heb toen maar het balhoofd een “pietsie” te strak gezet , en het euvel verdween .
Als ik op me kluppie zo om me heen hoor ,….dan is dat bibberen bij HD helaas geen zeldzaamheid ….(td)
…ik kan er helaas niks anders van maken ( maar 't blijft toch een leuk motorfietsie
M'n motortje : een heritage evo uit '93 ( softail )
O ja hoor Sjors, cynisme en spot is helemaal op z'n plaats.
Ik ben ook de eerste om toe te geven dat mijn hakke-puf machine (1990, ook Heritage) verre van perfect is.
Maar zolang dat niet belet dat ik altijd met een big smile op diezelfde motor zit, is dat geen enkel probleem.
En gelukkig heeft ie geen zwabber neigingen.
Hee Ad ik heb Ultra 2001 de 1e keer mooi snel de bocht door Zwolle ri Apeldoorn schrok me eigen helemaal de kolere, zwabberen, dansen nog net geen tango kwam van een splinternw streetbob af en dit was ik niet gewend, tijdens poetsen ontdekt dat acher de koffers aan beide kanten de bovenste bouten van de schokbrekers waren losgelopen en zo,n 1.5cm er uit zaten dit weer vast gedraaid daarna nog een stablizer van Smoothrider gemonteerd en nou loopt die lekker ook boven de 160km en idd ze zijn er niet voor om met de knie aan de grond de bocht door te komen zeilem gr Bart
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?