Bougies

• Konijn

Volgens mij vroeg hij alleen maar of er ervaringen waren met verschillende merken en niet waar hij de meeste pk's mee had. Tenminste, dat was de beginvraag. Dat hij later door reacties in die richting geduwd wordt wil niet zeggen dat hij een racemonster wil.

• patrick883

nee voor mij hoeft dat ook niet. maar ik denk wel dat een betere of grotere vonk ook voor een betere verbranding zorgt. of zie ik dat verkeerd

• rulez

dank je wel voor je post, nu wou ik een onzettend lulverhaal over bougies, vonken paardentrekkrachten gaan ophangen…….

zolang mijn bougie het doet en de kleur na een geode rit een beetje goed is ga ik niet teveel prutsen aan de afstelling.

en als ie lekker loopt dan is het toch prima. daarbij hou ik de temp van mijn olie bij, en die gaat zeer zelden te hoog dus ik vind het prima.

oja mijn peilstok heeft een temp-schaal met wijzertje. begint bij 150 (zowel de schaal als wijzer) en loopt max tot de 225-250 op. schaalverdeling vind ik wel aardig maar let alleen op de max temp die de olie haalt.

• Peets HD

je hebt gelijk maar je zal er niks van merken .

• Wawan Mangku

FATBOY CVO is toch veel sneller dan de gemiddelde standard Harley . Maar toch er zijn mensen die nooit tevreden zijn met wat ze al hebben . Het is logisch , dat zijn eenmaal een van de eigenschappen van de mensen . Ik zal nooit mijn Harley sneller maken zoals hij al is . Want als je dat doet heb je kans dat de motor-blok moet harder werken zoals het moet . Dan gaat het ook sneller aan “ Metaal Moeheid ” . Yah , ik ben maar een pensionado , dus ik moet erg zuinig zijn met mijn FLHTcu '90 . “ RIDE WITH PRIDE ”

• Fatboy cvo

Konijn, klopt als een bus. Het ging alleen om de ervaring van andere, en niet om kortere bougiekabels?, bougievonken?of pk winst.

• sjors

alle merken bougies doen 't zelfde ! ……je kunt er geen mooie verhalen over vertellen ,…ding is van ijzer , beetje porcelijn en al-dan-niet met een inwendig weerstandje uitgevoerd.

je kunt een cross-referentie-lijst opzoeken op internet , waar je die verschillende merken met vergelijkbare temperatuur-waarden kunt opzoeken .

• donny

Hallo Konijn,

Uit de tendens van het artikel van Fatboy cvo bemerk ik toch,dat hij vraagt naar de ervaringen van

medebikers, om er enkele pk's meer eruit te halen.

Zie ook de opmerkingen over de dikkere kabels.

En een cvo koop je ook niet om met de andere HD rijders rustig mee over te tokkelen.

Misschien nog een ander alternatief voor Fatboy.

Ik heb een overjarige fatboy gekocht in 2010 en met het prijsverschil tussen mijn overjarige fatboy en een

nieuwe cvo heb ik in Duitsland een 2 jaar oude BMW K 1200 R in Schnitzer uitvoering gekocht.

Wil ik nu eens echt hard gaan neem ik de BMW en pak een Duitse autobahn.

Tegen dat geweld kan een cvo met of zonder snelle bougies niet tegen op.

Is dit misschien wat iets voor Fatboy cvo ?

grtz donny

• Konijn

Ha donny. Gezien de reaktie van meneer zelf zal ik wel in de buurt zitten maar daar gaat het niet om. Het feit dat iemand toevallig een zak met geld heeft om een cvo te kopen, waar ik overigens geen enkel probleem mee heb, wil niet zeggen dat hij niet rustig met de andere rijders mee wil toeren. Je zal het maar een mooie fiets vinden. Ieder zijn ding en ieder zijn mening. Verder ga ik er niet op in want de zon schijnt dus ik ga lekker op mijn Heritage uit 91 met veel te weinig pk de baan op. (:P) Laterrrrrr.

• donny

Hallo Konijn,

Je hebt gelijk,

Ieder zijn ding.

De zon schijnt en met weinig pk's heb je minder kans op snelheidsovertredingen.

Drive safe

grtz donny