Bougies

• Fatboy cvo

Vraagje, ik wil na 12.000km mijn originele bougies gaan vervangen. Nu kwam in de catalogus van motorcyclestore

verschillende soorten bougies tegen.

Originele bougies van Harley, Champion, platina of bougies vam screamin eagle.

Heeft iemand ervaring met bougies anders dan de originele van Harley?

thanks,

Eric

• henky

gewoon bij je dealer setje bougies vragen voor jouw type fiets.

klaar.

allemaal een pot nat

henky

• arno

gewoon setje bij HD gaan halen voor die 50cent verschil hoef je het niet te laten toch……

grtz

• Fatboy cvo

Klopt, het gaat niet om het geld. Champion bougies prijs ongeveer € 5,–. Screamin Eagle daarentegen € 23,–(per stuk). De vraag is alleen

heeft iemand een positieve ervaring met niet originele bougies?

Zo ben ik op het internet ook positieve ervaringen tegengekomen van (Amerikaanse)Harleyrijders die dikkere bougieskabels gebruiken dan standaard.

Dit zou leiden tot betere motorprestaties!

Ik heb mijn twijfel over dikkere kabels. Maar alle reacties zijn welkom.

groeten, Eric

• sjors

harley davidson maakt zelf geen bougies natuurlijk ,

deze worden gemaakt door champion .

De 5R6A kan vervangen worden door Champion RN11YCC , of NGK BPR5ES-11

Je kunt zo een-en-ander opzoeken op internet ….

platina , gouwe - en ander super bougies kosten alleen maar meer centjes,

en zijn zinloos als er elk jaar verse in gaan .

hyper en super science-fiction kabels maken geen verschil uit met standaard kabeltjes

• henky

makkelijke keuze toch 2x 5,- = 10,-

van het prijsverschil kun je een monteur even laten kijken en luisteren naar je afstellingen en bijstellen en heb je misschien wel meteen extra vermogen.

henky

ps, blijkbaar blijven er mensen denken dat een hoge prijs, gelikte naam en logo ook een beter product betekend.

ik denk dat ik zakken stront van 1 cent ga verkopen in een gelikt doosje als super high performance fertilising upgrate kit ………………….voor de mooie prijs van 100,-

• Peets HD

helemaal mee eens .

• hdshovel

hoi

ik heb de NGK Iridium-IX DPR7EIX-9

volgens de dyno test bank geven die meer pk's of is dit ook onzin?

http://www.youtube.com/watch?v=0A9_7RtFoZ4 kijk hier ff.

graag even jullie mening!

gr Bert

• Fatboy cvo

er vanuitgaande dat hij de juiste waardes afleest van het scherm, scheelt dit toch enkele pk's bij gebruik van NGK bougies.

De meting ziet er redelijk betrouwbaar uit.

Eric

• Peets HD

onzin . doe test nu nog is een keer en dan met nieuwe harley bougies of champion , waarschijnlijk is het verschil niet meet baar en zeker niet merk baar onder het rijden . laat je centen niet uit je zak kloppen en gebruik gewoon champion .

Je kan je motor beter goed laten afstellen daar heb je veel meer aan .