twin cam bijgeluiden

  • Peets HD

    dan was er toch iets niet in orde , ik heb mijn evo blok er uit geknikkerd en een twincam in gehangen , kettingen er uit en tandwielen er in , goed afgesteld en hij loopt super en blijft gewoon netjes op temp , geen problemen .

  • krijn

    broodje aap verhaal of niet,blok is dus wel naar U.S gestuurd voor revisie,door een officiele harley dealer in nederland.

  • frits

    Een 1450 twin cam blok verkopen ze niet meer nieuw,heb hem naar hutten gebracht,en die repareren en modificeren naar gear drive,voor redelijke prijs(goed koper als bij Motoport Goes,waar ik de road glide heb gekocht)

  • Vermeulen

    Heet harley rebuild program ,sturen ze je blok op en komt ie zo (goed als nieuw) na 6 weken terug met een jaar garantie,en gemodificeerd naar hydraulische ketting spanners ,dit hebben ze ook bij mij voorgesteld,maar kost heelveel en dan zit er nog geen gear drive in.volgen harley dealer in Goes.

  • Vermeulen

    Jij lijkt wel op een foute harley dealer die geen goede motoren wil verkopen door kapotte harley proviesories op te lappen en dan voor (goed) door te verkopen.

  • Mangku

    Hallo ,

    Als ik naar al die verhalen wat ik heb gelezen (in totaal 23 sterke verhalen) , dan was mijn Twin-Cam een byzonder motorfiets .

    In jaar 2002 had ik mijn Electra-Glide Std (nieuw gekocht bij H-W) , na 1500 Kilometer gereden was ik verliefd op een Ultra - Glide van Bj. 2001 en stond op de klok al 17000 KM . Uiteindelijk had ik toch mijn Electra ingeruild met die Ultra

    In 2003 ging ik met paar vrienden naar 100 jaar jubileum van Harley-Davidson in Barcelona . En een paar maanden later om percies te zijn waren wij op 2 September 2003 naar Faaker-See Bike Week in Oostenrijk . Tijdens ons verblijf in Faaker-See gingen wij bijna iedere dag maar rijden en heel veel kilometers gemaakt onder ander reden wij naar Grass - Tjechie - Slovanie en nog andere plaatsen en al die vrienden reden allemaal op een Twin-Cam waarvan 1 dame reed op een Dyna T.C. . Niemand hadden toen klachten over hun motoren . Op 8 September moest ik alleen terug rijden naar A.'dam omdat ik dingen moet gaan regelen en een afspraak met iemand . Dus ik vertrok van het pension om 06.00 uur in de ochtend en ik had door gereden naar A.'dam (ik stopte alleen voor tanken en snel broodje eten) en om 5.00 uur s'midaags kwam ik thuis aan . Ik bedoel maar ondanks ik duizenden kilometers heb gereden op een Twin-Cam geen enkel moment problemen gehad . Dus Twin-Cam is uitstekend !!!

    Mvg. , Mangku

  • sjors

    dat uw reis op die TC88 zo lekker is verlopen zegt helemaal niks over de duurzaamheid van dat standaard motorblok concept.

    Inmiddels zijn er een aantal verbeteringen doorgevoerd ,.maar in de latere TC is bijv ineens te zien dat de pistonpen-lagerbussen ineens veel smaller zijn uitgevoerd.

    De distributie-kettingen overbrenging met die span-sloffies is ook niet voor niks reden geweest voor S&S om daar een tandwielen-overbrenging-set voor op de markt te brengen.

    Ik ben helaas geen monteur , en heb er geen verstand van , ….maar we gaan het nog wel beleven of er mensen zijn die zonder enige ( en tussentijdse ) vervangingen en problemen de teller naar 150.000 km kunnen rijden met ALLEEN verse olie, bougietjes en een filtertje .

    Je kunt over kwaliteit alleen maar achteraf een oordeel geven ,….en nooit over de nog niet gehaalde toekomst.

    Bij ons op de club worden ze vanaf nieuw iig bijtijds ingeruild vóórdat ze 40.000 km ( en veel minder ) op de teller hebben staan

  • sjors

    't rij-comfort ,…power,…remmen ,….da's allemaal duidelijk al wél veel beter geworden .

    daar hoef je geen HTS voor doorlopen te hebben om dat nu al te kunnen constateren

  • krijn

    staat/stond jou motor ook bij motoport in goes,witte H-D ,met oranje streep ??

    Zelfde problemen als de mijne.

  • Willem

    Veel verhalen over slechte Twin-cam blokken.:S Zelf heb ik met een 2004 TwinCam blok 52000 km door heel Europa gereden zonder een slag verkeerd. Deze TC blokken werden wel erg heet, dus een stage I kitje was noodzakelijk om het blok beter te laten ademen en meer koeling te geven.

    Met mijn 2010 TC nu alweer 23000 km op de teller en deze blijven aanzienlijk koeler door de nozels die olie tegen de hete zuigers spuiten. Deze hebben verbeterde nokkenas ketting spanner, dus deze lopen niet meer na 40000 km in puin, zoals bij het pre-2007 blok.

    De TC is gewoon een goed blok, maar hou ze technisch zoveel mogelijk orgineel en ga niet liggen klooien met allerlei alternatieve olie e.d. Gewoon regelmatig verse minerale olie en dan krijg je zeker geen probleem.

    En ALS een oliedruklampje langer dan 2 seconden blijft branden bij stationair toerental heb je zeker een probleem. Je laat je toch niet door een monteurtje afschepen, zodat ze straks een heel nieuw blok aan je kunnen verkopen? :S