twin cam bijgeluiden

  • Vermeulen

    heb twee weken het zelfde gehad,lijkt er veel op,nu ligt het blok bij de dealer uitelkaar,krukas lager teveel speling,twincam road glide uit 1999,het geluid begon ongeveer 4000 km geleden,kost ongeveer 5500 euro,moet nieuwe krukas oliepomp enz…. in ,laat m maar nakijken .sterkte!!!!!!

  • Jan

    Waarom koop je geen nieuw blok? Zou ik doen bij deze bedragen

  • cdsteve

    compensator +1

    Rocker arms maken echt een luid tikkend geluid wanneer er iets mis mee is.

  • rocker

    zaagsel in je blok gooien dan is hij een stuk stillerB)

  • Jan

    Bij sommige mensen zit dat in hun hoofd……….

  • Smasher

    Kom op…. € 5.500,- voor een reparatie aan het blok? Dan zou ik gelijk voor een vette S&S gaan……..

  • krijn

    Heb helaas ook problemen met het twincam blok.

    De oliepomp(zwakke schakel in blok) stopte ermee,en je raad het al wat de gevolgen zijn,blok in de prut,hoge kosten.

    Blok wordt nu opgestuurd naar U.S voor reparatie.

    Toch vreemd,het olie lampje brande en toen ik iets gas gaf ging het uit,ik bel gelijk naar waar ik de motor gekocht had,kon geen kwaad.

    Tot 3x toe heb ik gebeld naar deze mensen en gezegt dat het lampje steeds langer ging branden,kon nog steeds geen kwaad.

    Het is mijn eigen verantwoordig hoor,dat weet ik,maar ben geen technisch iemand en dan vertrouw je toch op iemand die dat wel hoort te zijn.

    Toen ik belde met de mededeling dat m,n blok kapot was kreeg ik als reactie ‘'tja,kan gebeuren’'

  • wheelz

    Sorry maar Harley Davidson Nederland dealers sturen geen blokken op naar de USA ter reparatie

    Als er wat onder garantie “gerepareerd” dient te worden worden de onderdelen onder garantie gewoon vervangen, einde verhaal

    Het enige wt terug naar de USA gaat bij vervanging is de kop van het frame voor een nieuw frame, de linker carterhelft en het versnellingsbakhuis.

    Dit vanwege vervanging door nieuw met gelijke nummers.

    Meer niet

    broodje aap verhaal dus

  • wheelz

    Jan, zou maar een een andere “monteur” proberen

    ik heb namelijk hetzelfde gehad met mijn auto. Toen ik zij dat ik vond dat de motor rare geluiden maakte stelde deze namelijk ook voor om de voorruit er maar uit te halen.

    wat denk je, ik hoorde het rare geluid van de motor niet meer.

    het nadeel is dat ik nu wel steeds een nat pak heb

    LOL

  • jos beckers

    hallo ,als ik jou was zou ik die twincam weg gooien ,(td) ja ja het zijn de slechtste die ze ooit gemaakt hebben ,worden zo heet dat je er eieren op kan bakken met alle gevolgen vandien olie word zo dun als water te weinig druk overal lagers gaan snel stuk enz…heb altijd met evo s gereden deze zijn beter niet veel problemen met gehad ,ik rij zelfs nu met een schovel die behandeld is en ben er gisteren van de zee mee afgekomen gelijk met een twincam die had bijna 100 graden van zijn olie tegenover 68 van mijn ouwe schovel (tu) nee nooit zou ik nog gaan voor een twincam nooit :S