zelfbouw, frame met kenteken, hoe werkt dat?

• Patje

Albert, ik had een vignetje maar op de papieren die ik gekregen heb toen ik de motor gekocht heb (België) maar hij is direkt op Nederlands kenteken gegaan, en 6 maand later terug naar België gekomen.

En dat was nu blijkbaar net iets te moeilijk te begrijpen op DIV.

Het roze papier met vignet mocht niet meer gebruikt worden omdat ik andere heb moeten halen bij de douane en daar stond die vignet niet op.

Om u een voorbeeld te geven ik heb drien keer naar DIV gebeld en de antwoorden waren hilarisch.

Een vriendelijk dame daar zei mij mijnheer, knip dat vignetje maar uit en kleef het met lijm op het andere blad, en als het niet goed is sturen we het wel terug einde citaat :-) helpdesk van de Belgische DIV halelua :-)

Patje

• Lang1447

Bedankt voor info.

Weet je misschien af dat frame in kale of afgelakte toestand is aangeboden.

• Seagull / Ad

ff het hele draadje gelezen.

en zal het zeker verder volgen.

mijn motor is verkocht , kan dus nu gericht sjoppen.

surf ook veel in graiglist In usa en zie dan mooie verbouwde bikes.

maar vraag me dan af , hij is niet orgineel , dus moet je voor een type keuring.

is hij wel orgineel , is dat niet nodig.

kan ook zelf bouwen…..?? met een vrije dag eens bij l&L gaan kijken.

zie ook heel leuke frame's in de states…en natuurlijk voor dollars.

er lopen hier tenslotte ook nog pubers die eten.

of weer een leuke fhl uit de states met wat werk.

ben er ook nog niet uit….

er zit trouwens ook mog geen dak en geen vloer in mijn nieuwe motorhok.

ff vorstvelet……….zon! ik wil zon. :):):)

• J-P

Moet voor Vin-nr keuring altijd blank (ongelakt) zijn ! (mag wel vliegroest opzitten).

Gr, J-P.

• U.S. John

als je in de USA wat zoekt kan ik je misschien wel helpen….

• U.S. John

btw,wat betreft Craigslist is het niet verstandig om vanuit Nederland te handelen,er zitten heel veel sjacheraars op Craigslist en de bonafide verkopers willen niks verzenden maar gewoon ophalen en cash betalen om dezelfde reden….

• chopper

Ja Bow is wel een beetje zo he, het zal uiteraard niet voor iedereen opgaan maar vind het wel spijtig dat mensen die bij manier van spreken voor een

Harley geboren zijn en ermee zullen sterven in de kant worden geduwt door mensen die graag de trend zetten en als het weer over is kopen we gewoon

weer wat anders. ( dit gevoel is vooral sterk als je bij een HD dealer binnenstapt) terwijl die het jaartjes geleden wel van die mensen moest hebben…

Greetz

• klaas

hoi frame met kenteken

t ligt er aan wat erop t kenteken staat

is t een origineel dus type goedgekeurd kenteken dan zit je aan de wielbasis vast van dat specifieke kenteken( hoh wielassen ( +max 6cm)

heb je een eigenbouw kenteken zonder vermelding van de wielbasis dan is t simpel toch

heb je een eigenbouw kenteken van na 2007 meen ik dan staat er een wielbasis bij, dus dan ben je ook gebonden

volgens mijn kennis moet je met een max van + 6cm binnen die wielbasis zitten, maar dat zal ongetwijfeld de kettingspanners zijn

echter er zal ook wel iets van cc , aantal cilinders etc op staan, nu heb ik daar nog geen problemen mee gehad bv in t buitenland, maar dat gaat ongetwijfeld hier ook komen

maar met kenteken hoef je in iedersgeval in principe niet meernaar de keuring

succes mvg klaas

• patrick

had laatst een berichtje gestuurd naar big twin gestuurd dat ik het wel leuk zou vinden als ze de verhaaltjes eens uitbreiden met de weg naar het rdw en de kosten. maar dat mogen ze in de meeste gevallen niet schrijven omdat de meeste frame nummers zijn overgeslagen naar het nieuwe frame dus helemaal geen rdw. wel wilden ze van bigtwin een reportage schrijven over “de weg naar het rdw”

• lizzard

hoi allemaal ik had ook een vraag betreft een eigenbouw

ik wil een hardtail gaan bouwen met een suzuki gsxf 600 blok eronder en zat te zoeken nou kan ik een frame kopen zonder kenteken maar kan ik dat frame dan ook laten keuren zonder dat ik gelijk ga bouwen of eisen ze dat ik hem eerst moet bouwen en dan bij de rdw langs moet ?