Motorgeluid Fat Bob

• Badabing

Prima fiets,

rijd goed zeker het bochtenwerk.

je moet wel even wennen lijkt wat zwaarder te rijden maar is na een paar honderd km zeker vast onder je hol.

wat ook even wennen is de 6e versnelling lijkt een beetje onder toeern te maken maar ook dit moet even wennen.

ik heb veel plezier van mijn 1 jaar oude en 12000 km oude fiets

• the butcher

Hoi, ik ben zéér tevreden over mijn FxdF hij bolt prima met een zeer hoog zitcomfort en een supere wegligging. voor mij niets dan lof over hem.

Het geluid? valt een beetje tegen , weet nog niet wat ermee doen.

• pavel

Heb nu zelf sinds een maand een Fatbob, en vind hem geweldig. Het is mijn eerste Harley dus kan hem niet met andere Harleys vergelijken, maar wel met mijn 1000 cc Guzzi die ik zo'n 20 jaar heb gereden. Natuurlijk is de FXDF een stuk zwaarder, maar het voelt veel vertrouwder om er scherp mee de bochten te nemen, etc. en lekker veel power. Deze overstap had ik veel eerder moeten maken! De looks van de machine staan me ook erg aan.

Omdat ik vaak met z'n tweeen rijd heb ik wel een ander zadel gekocht omdat het (fraaie) originele zadel te weinig steun biedt aan de bijrijder. en ik ga wat het geluid betreft dan toch maar Rush slip-ons laten plaatsen met nieuw luchtfilter en software. DAt zijn behoorlijke bijkomende kosten waar ik van tevoren niet op gerekend had, maar nu ik na jaren dan toch Harley rijd, wil ik hem toch ook een beetje horen, en vind het ook een fijn idee dat hij met deze aanpassing een stuk prettiger gaat lopen (ik vind hem behoorlijk heet worden, maar ik heb geen referentie tov andere Harleys).

Dat je vrij veel jonge Fat Bobs te koop ziet staan: Het valt me op dat zowiezo veel jonge Harleys met weinig Km's te koop staan, zelfs CVOs die toch een paar centen kosten. Ik heb sterk de indruk dat er veel mensen in een opwelling een Harley kopen en na een paar duizend km toch beseffen dat ze het minder vinden dan ze gedacht hadden en hem weer te koop aanbieden. Ik zou het anders ook niet weten. Maar zelf vind ik de Fat Bob een fantastische keus!

• Badabing

Ik moet toegeven dat het een goede keus geweest is om de fatbob te kopen.

Het is een mooie dikke fiets, zeker de vork en het dikke voorwiel maken het een genot om op te rijden.

buiten het standaard geluid dat helemaal waardeloos is zijn er niet veel zaken om te veraneren.

Ik heb hier ook genoeg over geschreven.

wat mij niet echt zind is het opkomende roest.

Het klopt van geen kanten dat de dealers zeggen dat je het maar voor lief moet nemen dat je harley roest

of dik n het vet zetten.

hallo zijn we gek of zo

je gaat niet rijden met een fiets die onder de teflon of silicone zit

het isdaarna net een zandbak.

het chroom werk van harley is betreurenswaardig slecht.

dan wordt er verteld dat het chroom minder is vanwege milieu eisen

@!#$ niet

daar hebben ze in de states nooit van gehoord

wat mij opvalt is dat al het dikke materiaal goed is maar het dunne plaatwerk sucks

zoals de koplamp,sierstrip voor de vsnaar,de moeren de uitlaat overal zit roest op bij mij

hij heeft de helewinter in de woonkamer gestaan vanaf eind october.

nu is ie in maart naar buiten gegaan en regelmatig gepoetst.

wanneer je speelgoed koop uit china kan je het buiten laten staan en volgend jaar een doek eroverheen en glimmen maar.

maar er is bij Harley nooit iemand thuis.

zijn er bij de andere trouwens ook die tikken in de voorvoork bij het remmen?

ik ben benieuwd.

kijk het is leuk om de mooie kant te zien van onze nieuwe aanwinst

maar voor deze centjes mogen we zeker de slechte kanten belichten

met vriendelijke groet

Badapavel schreef:

>

> Heb nu zelf sinds een maand een Fatbob, en vind hem geweldig.

> Het is mijn eerste Harley dus kan hem niet met andere Harleys

> vergelijken, maar wel met mijn 1000 cc Guzzi die ik zo'n 20

> jaar heb gereden. Natuurlijk is de FXDF een stuk zwaarder,

> maar het voelt veel vertrouwder om er scherp mee de bochten

> te nemen, etc. en lekker veel power. Deze overstap had ik

> veel eerder moeten maken! De looks van de machine staan me

> ook erg aan.

> Omdat ik vaak met z'n tweeen rijd heb ik wel een ander zadel

> gekocht omdat het (fraaie) originele zadel te weinig steun

> biedt aan de bijrijder. en ik ga wat het geluid betreft dan

> toch maar Rush slip-ons laten plaatsen met nieuw luchtfilter

> en software. DAt zijn behoorlijke bijkomende kosten waar ik

> van tevoren niet op gerekend had, maar nu ik na jaren dan

> toch Harley rijd, wil ik hem toch ook een beetje horen, en

> vind het ook een fijn idee dat hij met deze aanpassing een

> stuk prettiger gaat lopen (ik vind hem behoorlijk heet

> worden, maar ik heb geen referentie tov andere Harleys).

> Dat je vrij veel jonge Fat Bobs te koop ziet staan: Het valt

> me op dat zowiezo veel jonge Harleys met weinig Km's te koop

> staan, zelfs CVOs die toch een paar centen kosten. Ik heb

> sterk de indruk dat er veel mensen in een opwelling een

> Harley kopen en na een paar duizend km toch beseffen dat ze

> het minder vinden dan ze gedacht hadden en hem weer te koop

> aanbieden. Ik zou het anders ook niet weten. Maar zelf vind

> ik de Fat Bob een fantastische keus!

• Gerard

Ik heb nu ruim een jaar met plezier op de fatbob gereden, geen spatje roest maar inderdaad ook een tikkende voorvork, vooral bij stapvoets rijden. Ben er mee terug geweest maar men gaf aan dat er niets verontrustends was. De 8,000 km beurt laat ik er toch extra naar kijken, t wordt steeds erger.

groeten.

Gerard.

• Philippe

Ja het geluid is ruk. Ik had een zundapp die deed het beter vwb geluid ;-)

Heb een paar dempers besteld screaming eagles special voor de Fatbob kijk maar in het P&A book van HD voor mooie foto's.

Besteld bij Freedom in USA een off HD Dealer die een hele Ebay winkel heeft. Het ligt nu bij de doune in A'dam voor inklaring nog even invoerrechten(3,7%) en 19% BTW en klaar is Philippe.

Ps Freedom heeft een ongelofelijk hoge score.

Heb bij andere HD FXDF rijders geluisterd en hiermee krijgt iets meer baard in de keel zullen we zeggen. Die V&H / Samson shit heb ik wel gehad alles open leuk maar na 400 km valt je oor uit je helm. En wat je dan nog erbij kan gaan doen luchtfilter en fuelpack en dan ben je even min Euro 600 verder en dan nog even je pijpen erbij optellen. Dus Euro min 1000 voor gehoor beschadiging best wel goedkoop.

Ja mijn pony heeft ook zo'n kraak in de voorvork na een tijdje rijden is het weg denk dat de boel warm is dat het dan weg is. En inderdaad heb ik een plekje met roest, maar ja welke @!#$ zet en onbehandeld schrijfje erop (zie remleiding T stuk onder de voorvork.) Nu ben ik al de zoveelste die hierover klacht. Is het misschien een plan om als 1 een vuist te maken naar HD importeur met onze klachten. Ik heb het idee dat de dealers er niet echt goed raad weet en of willen handelen. Kijk is het een zak aardappelen die je koopt okay maar ± 18.000 euro is nog al wat.

Ik hoor wel hoe we dit het best kunnen aanpakken, alle een brief schrijven naar HD Benelux of …….

• Badabing

Haai bobobers.

Lijkt me een strak plan om eens gezamelijk een brief te schrijven naar HD benelux.

Of om elkaar een te treffen op een treffen met alle FB naast elkaar.

lijkt me te gek.

Ik zal eens een paar fotoos maken vanhet roest dat zich op de fiets vormt misschien zien jullie er ook iets in.

Trouwens ik ben bij de HDD geweest over die vork.

en het kan bij enkele zijn dat de stuurpen gezakt is en omhoog geperst moet worden.

Trouwesn je hebt gelijk je betaald veel geld en dan is zo een tik niet goed

en we weten niet of het kwaad kan want de fietsen zijn te jong om er iets van te zeggen

misschien zit er ruimte op het balhoofd en gaat er straks water instaan waarna er roestvorming van binnenuit kan komen

en dat zien wij niet.. en wordt het steeds dunner wie weet en kan ons vertellen wat er dan gebeurd.

ik zal een gaan kijken op de site wat er te koop is daar.

Groeten Bada

• William

Hey FBers,

Ik vind het wel een leuk idee om elkaar met FB te treffen, Kijk maar eens op de site van onze oosterburen die zijn al een stukje verder!! www.fat-bob.de zeker de moeite waard en naar mijn idee heeft het een stimulerende werking!

Groetjes enne brommer ze,

William

• Gerard

Goed idee !! zo'n FAT-BOB cluppie.

ik hoor er graag van, maar ik zelf ben niet zo'n regelneef.

groet

Gerard.

• Badabing

Ik vind het een super leuk idee.

Ik ben ook niet een echte regelneef maar de eerste stappen wil ik wel starten.

Om te beginnen kan ik een hyves pagina maken speciaal voor dikke bobby's

Het moet mogelijk zijn meerdere liefst zovele mogelijk rijders bijelkaar te krijgen

om enkele malen te touren per jaar en ideeen uit te wisselen.

Om te beginnen ikzelf kom uit de omgeving Rotterdam.

wie dit verder leest mail dan naar mijn mail adres met een Foto van je fiets en of misschien jijzelf met de fiets. zodat ik een begin kan maken voor de hyves.

Ik sta trouwens zelf in de big twin van afgelopen januari met een enorm tshirt aan de gevel

Groeten bada