Motorgeluid Fat Bob

• Paco

Hoi friends,

ik heb net de Screaming eagle uitlaten op mijn Fat Bob geplaatst (die met het zwarte eindstuk).

Qua geluid is het niet véél luider hoor, klinkt wel iets zwaarder dan de originele. Bij het optrekken merk je wel degelijk een verschil in toon.

Ik moest met deze uitlaten de motor niet laten afregelen, het ging voor de ontsteking nog net volgens de dealer. Wel gaat hij lichtjes ploffen bij het gas terugnemen.

Nu vraag ik me af of we deze SE nog een beetje kunnen bewerken voor een ietsje luider geluid!

Iemand een idee?

Vriendelijke groeten

Paco

• Martin

Ha die Paco.

Oke dan je hebt de nieuwe screaming eagle erop.

Ik hed ze al gehoord in amerika en was er niet van ondersteboven. ik heb ze ook gehoord met een aanpassing aan de dempers, maar dan moet je wel een aanpassing doen aan je software.

Er wordt trouwens een hoop boelshit verteld door de dealers.

de een zegt dit en de ander dat

wel of geen feul pack, dan is alleen de screaming E. van 750 euro goed, dan kan het ook met die van vance and hinse.

je hebt wel garantie en geen garantie, ik kon alles van vance and hinse erop laten zetten bij de dealer zonder problemen met de garantie. maarrrrrrrrr als ik het in de states kocht moest ik dubbele werkuren betalen en weg garantie voor dezelfde spullen.

wat een hoop gelul. ze zijn maar op een ding uit

!!!!!!!!

Jij doet zo weinig mogelijk aan je fiets zoalng je garantie hebt. daarna kan je ineens doen wat je wilt.

Ik koop nu mijn zaken in de states en bataal daar ongeveer 1/3 de van de prijs van hier. Ik ben het zat om die mooie showroom te blijven betalen.

geloof me voor al die dit leest er is niet 1 dealer in Nederland die hetzelfde vehaal heeft.

ze hebben tijdens een bijeenkomst van harley Benelux ingepepert gekregen dat ze niet meer mogen verkopen van screaming eagle of andere merken. tijdens de garantie periode. Ik heb ook stukken gelezen van de dir. uit de states dat ze een ander imago willen hebben, niet meer de harde motoren dat moet maar over zijn.

Ik zal net zo lang blijven spitten tot ik exact weet hoe de vork in de steel zit.

Ik ga trouwens zelf het een en ander plaatsen ik laat van me horen

groetjes

• William

Hey hallo,

Ik verwacht mijn FATBOB eind oktober en heb gekozen voor V&H staggerd uitlaten met muffels. Ik heb ze nog niet gehoord maar schijnt een acceptabel geuid voort te brengen. Zonder zelf gek te worden van de herry en of dat paarden op hol slaan en zo. Mij is verteld bij HD Central Veghel dat het geen probleem is de originele uitlaten terug te plaatsen (indien nodig) als ik een tocht door de Alpen of Duitsland zou willen maken!!! Dus geen afstellen of software aanpassen.

Groetjes en maak er iets moois van.

Willam

• William

Hey hallo Bart,

Ben jij toevallig woonachtig in Nijmegen en heb je een broer die Dik heet en heb jij voor Maatwerk Helmond het e.a. gedaan?

Als dat zo is zou ik het leuk vinden weer eens in contact te komen.

Groetjes William

• filip

hoi, ik heb ook een fat bob, een prachtige motor alleen het geluid valt me tegen, heb jij er al iets aan gedaan?

• Martin

Haai

ja ik heb er vance and hinse short shots onder gezet

ik kan je de fotoos zenden als je wil en ik heb de software aan laten passen

helemaal te gek nu

succes

• Dirk

Hallo Martin,

Ook ik ben nog op zoek naar een andere sound dus, als je even zou willen, graag de foto's en het kostenplaatje van deze aanpassingen.

Groeten,

Dirk

• William

Nee ik heb mijn brommer nog niet krijg hem pas aan het einde van deze maand:-( moet dus nog ff wachten. maar volgens Robert van Zalingen is het een tof geluidje heb er by the way wel de max dempers in laten zetten . wil namelijk lekker door de aplen kunnen kachelen zonder gedoe. filip schreef:

>

> hoi, ik heb ook een fat bob, een prachtige motor alleen het

> geluid valt me tegen, heb jij er al iets aan gedaan?

• Kris

Zoals je op de amerikaanse site ziet zijn de uitlaten stukken goedkoper in de States. Via http://www.chicagoharley.com/shop/ kun je ze zo bestellen en krijg je ze voor ongeveer 30 euro verzendkosten thuis met b.v. DHL. Voor mijn StreetBob rekenen ze bij b.v. HCS 450 euro voor een setje einddempers, in USA koop je ze voor nog geen 200 euro incl. verzenden. @!#$ DIE DEALERS MET HUN PRAATJES ze willen je zo duur mogelijk onderdelen verkopen. Om je blok wat rijker af te stellen moet je even in de Bigtwin kijken daar staat een stukje over een toepassing van Motorcycle Storehouse waarmee je blok rijker wordt afgesteld. Bij de dealer rekenen ze zomaar 400 euro voor het aansluiten van een laptop en met één druk op de knop de afstelling aan te passen FUCKERS. FTW

• Kris

Gewoon ff naar http://www.chicagoharley.com/shop/ je lacht je de krampen wat die onderdelen ECHT kosten. Kun je nagaan wat die dealers erop verdienen want die kopen het NOG voordeliger in. Voor afstelling (verrijken) moet je even in de Bigtwin kijken. Harley-dealers zijn oplichters die momenteel VET verdienen aan de lage dollar. FTW