Motorgeluid Fat Bob

• Bart

Ook ik heb geen testrit gemaakt voor ik hem kocht. Inmiddels heeft een bekende van mij de zijne geleverd gekregen en hij rijd fantastisch. Lekker snel, soepel en de remmen werken ook prima. Zitpositie is zonder meer goed te noemen,Dirk schreef:

>

> Hallo,

>

> Eveneens een FatBob besteld - levering februari en dit zonder

> hem test te rijden ( in België geen dealer met een demo ??? ).

> Dom ? Misschien wel vandaar graag enige feedback mbt het

> rijden zelf - zitpositie - zadel enz….

>

> Alvast bedankt !!

• Dirk

Dag Bart,

Bedankt voor de reactie - ondertussen is die van mij toegekomen bij dealer. Waarschijnlijk kan ik hem volgende week gaan afhalen !! en kan het “ testrijden ” beginnen.

Wanneer wordt die van u geleverd ? en in welke kleur ?

Fijn weekend,

Dirk

• bob

he arie, zat ik al aan te denken.

vindt de standaard pijpen het mooiste bij de fiets passen.

heb jij je fat boy al, en heb je de dempers al doorbord?

zo ja, hoeveel gaten van hoeveel milimeter ?

ik krijg de mijne in juni……..

groeten bob.

• Martin

He allemaal een fijne zaterdag!

Ik ben ook niet tevreden over het geluid van mijn nieuwe Fatbob.

Ik schaam mezelf zelfs een beetje als ik voor de stoplichten sta en doe mijn hand op het embleem op de tank

want het lijkt wel een BMW

tijdens het rijden heb ik de toeren ook niet helemala goed en het schakelen gaat ook nog niet echt soepel

met mee geluid rij je eiugenlijk veel beter en veiliger

ik heb gisteren mijn uitlaten opengehad en durf er eigenlijk niet veel aan te doen i.v.m. de garantie

maar om ongeveer 2000 eur uit te geven voor de nieuwe uitlaten van remus ( die net passen op de fiets)

want ze zien e rniet uit

heeft er iemand een idee om het ene en ander te veranderen

Groeten Martin

• Gerard

Er zijn speciale uitlaten voor de FATBOB van Screamin' Eagle, ik heb ze gehoord bij

Harley World. Ze klinken veel beter dan standaard maar toch nog iets te dof naar mijn zin. Officieel zijn de uitlaten niet in nederland verkrijgbaar maar ……

• Martin

Ja ik weet het maar ik heb ze gehoord bij MS in amersfoort

en dan moet ik ze uit de states laten komen

dan zijn er wel meer te krijgen dan daar vandaan

een paar mooie supertrapps

ik ga zoekn naar tekeningen en ik ga zelf binnen dempers maken in de bestaande pijp\

we horen vanelkaar

groeten

• Martin

Officieel Harley accessoiremerk Screamin' Eagle stopt met het maken van race-uitlaten voor wegmotoren. De uitlaten zouden teveel geluidsoverlast veroorzaken en daarmee de reputatie van het merk Harley Davidson negatief beïnvloeden.

Tot eind mei worden er nog bestellingen aangenomen en afgehandeld. 31 juli is hoe dan ook de laatste dag dat Screamin' Eagle dit type uitlaten zal verschepen.

De directeur van Harley-Davidson, Jim Mccaslin, zei eerder in een verklaring het volgende over de problemen rond de geluidsoverlast: “Er is een toenemend probleem dat een bedreiging voor onze rechten als individuen vormt, het probleem van excessief motorgeluid. We hebben met heel wat uitdagingen te maken gehad bij dit bedrijf, maar dit is volgens ons een van de moeilijkste omdat het onze sport kan verzieken. We kunnen er niet aan voorbijgaan en dus moeten we samen een oplossing zien te vinden.”

Volgens Mccaslin is het negatieve nieuws over geluidsoverlast van motoren in de Verenigde Staten over de laatste tien jaar met 400 procent toegenomen. Mccaslin stelde ook dat hij niet verwacht dat iedereen van de een op de andere dag naar gewone uitlaten zal overstappen.

Bron: MCN

• filip

Hoi,

Heb je tekeningen gevonden ivm de dempers, ik heb de originele dempers eruit gehaald en de isolatie die er rond zat ervan gehaald dan heeft ie al beetje meer sound maar zou toch wat meer willen. Zou je me die tekeningen kunnen door mailen en is het geluid daar goed mee zoals de oude HDMartin schreef:

>

> Ja ik weet het maar ik heb ze gehoord bij MS in amersfoort

>

> en dan moet ik ze uit de states laten komen

> dan zijn er wel meer te krijgen dan daar vandaan

> een paar mooie supertrapps

> ik ga zoekn naar tekeningen en ik ga zelf binnen dempers

> maken in de bestaande pijp\

> we horen vanelkaar

> groeten

• Berrie

Ik heb ook een Fat Bob en heb deze binnen gedaan bij Motortechnica in Oeselgem. Ze hebben een powercontrol geplaatst en de bestaande dempers aangepast. Motor gaat zeer vlot en geluid is prachtig.

• Dirk

Graag meer toelichting bij de aangebrachte aanpassingen meerbepaald, wat met de garantie ? eventueel kostenplaatje ? powercontrol ? andere luchtfilter ? afstelling ? …

Alvast bedankt !