belt levensduur

  • Saks

    Na een paar gebroken belts vorig jaar in april nieuwe BDL belt drive geplaatst met nieuwe belt. Nu breekt een half uur geleden ook die nieuwe belt waar ik dus nog geen 10.000 km mee gereden heb!! Gelukkig wel een reserve bij me. Het gaat om een 1 1/2" 8mm BDL belt, ik heb er een idler onder zitten (daardoor kon ik ‘m ook makkelijk vervangen) en het zit open op een shovel die aardig wat km’s maakt.

    Hoe kan dat zo snel? Zoveel brute pk's levert mijn shovel nou ook weer niet en wheelies of burnouts maak ik ook nooit.

  • Peets HD

    te veel warmte in je primary , je kan er open inspectie covers voor kopen en derby covers , dan nog is het aan te raden om je primary gaten in te boren voor de cooling . wil je van het hele gezeik af neem dan een primary cain .

  • Saks

    quote: ..en het zit open op een shovel..

    open belt dus ik weet dat warmte een probleem is maar niet bij mij, kan het zijn dat ik 'm te strak zet?

    ik wil geen primary dus ben aan het nadenken over een open 530 x-ring ketting maar dat kan nog wel even duren

  • Dombo

    Uhh primaire kast op de shovel van Saks????

    ik denk het niet:

  • Peets HD

    yep cooling is niet het probleem maar dat kon ik ook niet weten dat je geen dichte kast hebt , dan heb je hem waarschijnlijk te strak staan dat gaat ie ook stuk , en dan nog het volgende gebruik voor bdl wel een bdl beld en niet mixen met karata of zo het is wel allebij 8mm maar er zit toch verschil in de vertanding .

  • Herrie

    Ouwe picca zeg!

    Is nog van vroegah…toen het nog koud was zonder jassie :P

  • Saks

    heb inderdaad wel een bdl belt op bdl pulleys en heb de nieuwe belt er wat losser opgelegd

  • leon

    Zelf ook een belt van 1 1/2 inch gemonteerd compleet set van bdl en ik vroeg mee ook af hoe lang zo'n belt mee gaat, bij mij zit hij wel in de primairekast ingebouwd, koud voelt hij te los

    en na een flinke rit staat hij redelijk op spanning, laat ik de ronde primaire cover eraf blijft hij wat losser.Te los is toch ook niet goed voor de levensduur, werk zelf in een autogarage en daar werken we ook met gates powergrip riemen (merk belt wat ik bij het setje kreeg) een daar staan de distributieriemen veel strakker en worden ook heel warm.

  • Konijn

    Leg is uit.:D

    Gr + wortel

  • Saks

    Herrie Schreef:

    ——————————————————-

    > Ouwe picca zeg!

    > Is nog van vroegah…toen het nog koud was zonder

    > jassie :P

    ik vond jouw spiksplinternieuwe vessie er anders zomaar klef bijhangen