belt levensduur

  • Peets HD

    nokas aandrijfing is geen aandrijfing voor het achterwiel , en bij een nokas aandrijfing blijft de spaning het zelfde of je nu hard of zacht weg rijd . het zijn immers de klepveren die de weerstand bepalen .

  • leon

    We werken trouwens meestal met hydraulische spanners of met een veer om de veranderingen van spanning in de riem op te vangen bij auto's ,maar dat was de vraag niet, hoelang gaat nu zo'n

    primaire belt van 1 1/2 inch mee bij een hd??

  • Monkey

    Ik snap er niks van Saks… natuurlijk rijdt ik geen 50000 per jaar, maar die van mij zit er toch al wel een dikke 10000 op, en gaat perfect (al zijn er wel weer andere dingen die iets minder perfect gaan, ik weet't)… Ik heb toch wel wat vrije slag op de belt, dus wellicht is dat 't probleem bij joe….

  • leon

    Hallo Monkey, zit de belt (1 1/2 inch merk: gates) bij jouw motor in de primairekast of zonder kast?

    groeten Leon

  • Peets HD

    dat hangt er helemaal vanaf leon , maar ik heb laatst een klant gehad die deed er nog geen 100 km mee . en dat was een cooling probleem .

  • Monkey

    net als bij Saks, open….

  • leon

    DIkke sjit, je maakt me er niet geruster op, rij nu zo'n 800 km met de belt afgelopen zondag nog 150 km gereden. Ik neem toch aan dat ze bij dbl weten wat ze maken.

  • Herrie

    Hij ruikt wel lekker nu hahaha.

  • Peets HD

    Dan moet je het niet aan me vragen , liegen staat niet in mijn boek.

  • Ta2 Gerrit

    Hoe zit dat dan met een open 3" belt.

    Wij hebben er één op de trike gemonteerd, compleet van BDL met achterplaat en startergear.

    Geen stelmogelijkheden en hij ging er goed strak op en blijft mooi op spanning.

    Hoe lang zal dit goed gaan, als hij met rijden warm, en dus nog strakker wordt.