belt levensduur

  • Peets HD

    3 inc is geen 1.5 inc

  • leon

    Dus is het beter de belt te koelen, hoe heb je dat dan opgelost bij die klant, andere primaire covers of gaten boren in je primaire kast

  • Peets HD

    je kan daar een open derby voor kopen en inspectie door , gaten er bij boren is nog beter maar dat moet je zelf beslissen .

  • leon

    thanks voor de informatie, ik ga proberen, groeten

  • Jansson

    Ik heb met een gates ruim 20.000 gereden. en die is geknapt omdat een buitje uit mijn koppelinghuis is gelopen.

    Wel heb ik een spanner gemonteerd om de riem op spanning te houden. ( zodiac ong 45 eurie )

    Ik zou niet weer terug willen naar een ketting ondanks dat je daar zo goed als nooit weer bij hoeft.

  • Peets HD

    wat is ruim 20.000 km ? dat is toch klote om elke 20.000 je belt te vervangen , en daar komt bij dat ie altijd op een moment breekt dat je er niet op zit te wachten . Compensatie sprocket heeft een belt niet , de motor rijd minder soepel , vaak hoor je de belt fluiten , koppelings platen zitten niet meer in de olie die maken dus herrie als je de kopeling in knijpt , de koppeling zelf wordt niet meer gesmeerd dus werkt alemaal wat stroefer van binnen , de slijtage van je kopelings naaf en basket wordt groter .starter gear en krans worden niet meer gesmeerd ( als je die hebt )

    En dit allemaal om dat ie lekte of druppelde ? nee ik hou het bij prikast goed dicht maken en alie er in .

    groet peet

  • henky

    Pri kast oliedicht?

    Dat gaat een beetje moeilijk bij Saks, omdat hij helemaal geen pri kast heeft! Dus de keus bij hem is een open belt of open ketting en het gaat er allebei in no time aan……….

    henky