adjustable wind deflectors

• Charley.

Hi Bikers,

FLH. 2009

Iemand ervaring met wind deflectors ( die flappies naast je Badwing ) ik wordt dat geschud een beetje zat, reeds een hele verbetering door een Klock Werks Flare Windshield er op te schroeven ipv het standaard 4"randje. en ik ben nie vies van een beetje wind 5 jaar met een Ape hanger gereden, nu wilde ik wat anders. Maar dat geschud met je kop boven de 120 wordt ik zat, helpen die dingen daar tegen ?

ik hoor het graag.

Mvg Charley.

• Pete

Nee, die helpen geen moer en daarbij zijn ze nog een keer spuuglelijk ook >:D<

Ze zaten erop toen ik de bike kocht en vond t meteen al niks en dan blijkt t ook nog eens niet te werken….weg er mee!

• Ron

Volgens mij zijn die dingen tegen wind die onderlangs komt.tegen t geschud moet je mijns inziens een ander of hoger windscherm hebben…..

Succes, Ron

• Charley.

Gevonden op het net….: voor de geïnteresseerde>>

Buffeting is when your helmet is rattling and vibrating so much that it blurs your vision.. Due to the shape of the batwing fairing, wind tends to funnel under the fairing and upward. The taller the windshield then the larger and stronger the negative pressure zone behind it and the more “bad” air gets drawn up from under the fairing. It can cause buffeting, it can cause facial hair to blow up and block your vision, and it can cause that helmet lifting sensation.

1)

"I have the deflector wings attached (comes stock on Classics & Ultras) as well as the wind baffle down in the forks.

Very little buffeting even at 90mph-110mph. "

2)

“I believe a huge factor in buffeting is the windshield. I had a couple different wind splitter styles and though they worked good (the 8.5” Klockwerks worked the best but was too high for me) I have gotten the best results with the standard style “flip” top windshield. I have a 7“ Fastaire and with the fairing mounted deflectors and the center fork deflector I get almost no buffeting at all. ”

Ik ga ze bestellen ne uitproberen..

Mzzl,

Charley

• LP77

Hoi Charles,

Heb je de adjustable wind deflectors al gemonteerd en geprobeerd. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen mbt het wegnemen van die k..turbulentie.

• Falconer

Als je interesse hebt in een setje…ik ga de mijne eraf halen !

Zie er nog goed uit, geen scheurtje oid en werken prima.

• LP77

Reeds voorzien. Merkte vandaag het voordeel met redelijk straf noorderwindje. Had minder last van die f…..turbulentie.

• Ron

Wellicht ook de vorm van de helm van invloed?

Een ronde helm geeft minder turbulentie dan een met uitstulpingen of ribbels….

• LP77

Ik heb gewoon een potje. Zo'n beetje de meest minimalistische van Shoei. Ik hoor veel mensen erover klagen. Het is ook een veelbesproken issue op hdforums.

• Ron

Probeer eens een gewone kale jethelm, bv van origine jethelmen