Softail vs Sportster

• Leblon

Hallo forum gebruikers.

Jaren heb ik op een cusomized Softail rondgereden. Helaas heb ik die wegens vertrek naar buitenland een aantal jaren geleden moeten verkopen.

De financieen lieten het toen niet toe om een andere HD te kopen. Nu ben ik weer aan het rond snuffen (met een beperkt budget) en stuit ik op een aardige Sportster 1200XL C uit 2005…..

Ziet er prachtig uit maar ik vraag me af hoe het zou zijn om van groter en zwaarder naar wat lichter te gaan…….ik ben 1.86m lang en stevig gebouwd…Zit ik niet volledig klem op een sportster (met forward controls)?

Afgezien van het imago veschil dat ik zelf altijd had dat de sportster een aardige ‘damesfiets’ is (SORRY!!!) zou ik graag wat ervaringen van bezitters horen.

Bedankt alvast!

• Konijn

Ik ben de gelukkige bezitter van allebei en ik kan je vertellen dat ik met veel plezier op beide motoren rondrij. Diegene die mij kennen zullen dat beamen. Afgelopen zondag nog lekker op de sportster rondgescheurd. Uiteraard ben ik maar 169,5 (let op die ,5 hè) dus iets kleiner ben ik wel. Ik zou zeggen maak een proefrit en volg je gevoel. Als je je niet 100 % tevreden voelt spaar dan nog ff door want om iets te kopen alleen omdat er HD op staat kan tot een teleurstelling leiden. De Sporty doet wat hij belooft en dat is sportief rijgedrag. Mijn Heritage loopt lekker rechtdoor op de langere tochten. Veel succes met je keuze.

• Marco

Ik ben 1,86, was ca 110kg inmiddels stuk minder zwaar maar klem zit je zeker niet op een sportster. Een sportster zit goed en stuurt ook prima, maar dit is persoonlijk gewoon ergens en proefrit maken. “lichter” is vooral het gewicht en cilinderinhoud…. waarschijnlijk komt die 2005 sportster een stuk sneller van zijn plek dan een “oude” 1340.

Damesfiets is helaas wel een beetje het imago, hoewel ik denk dat het niet terecht is. Krijg vaak ook het idee dat het niet de HD rijders zijn die er zo over denken maar meer de stoere kerels met een suffe 650 toerfiets.

Ik heb pas kort mijn rijbewijs en gelijk maar een Harley gekocht, door sparen voor een “zwaardere” maar heb er nog geen dag spijt nu op een sportster rond te rijden.

Als je hem voor weinig kan kopen en alles perfect is zou ik het wel weten… kopen lekker gaan rijden en doorsparen

• rulez

ik ben zelf 1,74 en een klein bietje en rij al vanaf mijn 21e op een sportster, das nu dus ruim 12 jaar.

is van 1986 en nooit technische problemen of revisies op nodig gehad

komt goed van de plek af, heeft een lekker geluid en gaat met 2 vingers door de pyrienen of de ardennen

maar het gaat ook om je zithouding en of je weg komt met je armen en benen, dus idd ff een proeffit maken

en wat betreft dat dames imago, niets van aantrekken, wss bedacht door mannen die hun motor nodig hebben om te compenseren.

net als het imago dat elke harleyrijder een tattoo moet hebben of ene outlaw is of whatevver, je kunt beter een motorrijden waar je met plezier op zit dan een showbike die na een kilometer je rug al doorbreekt.

• Korblaut

Kijk even op 2dehands.nl. heb gisteren mijn sportster erop gezet (gele)

• Mangku

Het gaat niet om de Sportster . Maar voordat je gaat beslissen om aan te schaffen , tijdens de proefrit rij dan langs de winkelbuurt en kijk naar je spiegelbeeld vanuit de glazen-ruit van de etalage , en als de verhouding tussen je lichaams-bouw en de Sportster klopt . Dan is het… up to you…..Ik zal zeggen succes met zoeken .

• rocker

als je lang blond haar en grote tieten hebt is een sportster heus wel een geschikte fiets hoor

• MissTaken

rocker Schreef:

——————————————————-

> als je lang blond haar en grote tieten hebt is een

> sportster heus wel een geschikte fiets hoor

Sh!t….

Euh….Een vale rooie met cup C mag ook??? :S

Greetz Miss.

• rulez

tja…..wil je daar een eerlijk of een sociaal antwoord op……

het ene is: als jij van binnen gelukkig bent met je eigen ik dan straal je die innerlijke schoonheid uit naar buiten en wordt deze gezien door mensen die rein in hun hart zijn.

het andere is : foto foto

antwoorden zijn zelf te kiezen en naar eigen keuze te plaatsen bij een eigen te kiezen keuze

• Leblon

Bedankt voor alle reacties…..sommige zijn zeer nuttig idd :D!

Ik woon in het buitenland. De Sportster die ik op het oog heb is dus een 1200 XL Custom uit 2005. Omgerekend moet dat ding 4500 euro kosten……maar ja er staat wel 31.000 mijlen op de teller en de spartborden zijn roestig evenals wat roest op het frame. Chroom ziet er goed uit. Ik ga er vanuit dat de vorige eigenaar haar voor woon-werkverkeer heeft gebruikt…..Heb het idee om er dit voorjaar en zomer op rond te tuffen en haar dan in het najaar te strippen en een nieuwe lak te geven en eea te polishen…….Enig idee wat dat zou kosten?? Geen special paint of designs. Kan ik ook zelf polishen zoals de poten van de voorvork bijvoorbeeld en wele materialen moet/kan ik daar voor gebruiken?