Uitlaat vervangen

• Suicide

Geachte heren/ dames,

Op mijn FLSTC van '94 zit nu een 2-2 uitlaat met Supertrapp dempers, ik zou deze graag willen vervangen voor een setje drag-pipes.

Nu is mijn vraag: gaat dit zomaar of moet ik hem dan opnieuw laten afstellen?

Loop ik nog tegen andere problemen op, buiten de politie dan…B)

Alvast bedankt voor de reacties!

• Konijn

Als je heel veel geluk hebt niet, in alle andere gevallen wel maar daar is pas een paar honderd keer antwoord op gegeven. Probeer eens de zoekfunctie want er komt een keer een moment dat de topmonteurs (ik niet dussss…) er genoeg van hebben om elke week hetzelfde verhaal te typen.(:P)

• flhs88

bij dragpipes verlies je veel vermogen in het lage toeren gebied. als je meer herrie wil, kun je dan geen open end caps monteren?

• Suicide

Paar honderd antwoorden??? Zal wel los lopen zeker…..:D

Ik heb lopen zoeken, maar kan niet iets vinden waar ik wat mee kan, kan ook verkeerd gezocht hebben natuurlijk.

De topmonteurs die er genoeg van hebben om elke week hetzelfde verhaal te typen? Dat doen ze zichzelf aan, reageren is niet verplicht.(ik zou er wel enorm meegeholpen zijn, dat dan weer wel)

Voor degene die me wel zouden willen helpen even wat meer info:

De Supertrapp's zijn al een keer in de plaats gekomen voor de originele (bij de vorige eigenaar) en er is dus al een andere afstelling dan af-fabriek.

En dan zitten er nog Edelbrock koppen op, en zo'n Screamin Eagle kastje (zonder lampje en knopje) waar ik nog niet achter ben waar het nu exact voor dient…

• Suicide

Bedankt voor de reactie!

Is inderdaad wel een optie alleen zit er een klein deukje in de demper.

Dit was al toen ik hem kocht, maar dacht als ik er een andere uitlaat op zet ben ik ook gelijk daar vanaf (:P)

Maar zal eens gaan kijken, zijn die caps er voor iedere uitlaat?

Aangezien er nu van die eindkappen op zitten welke de uitlaatgassen zijdelings laat weg stromen of moet je juist die dan er afhalen en de open end caps er voor in de plaats monteren?

• mzzl

endcaps er af halen en in het midden een gat uitvrezen.

dempers er uithalen en de reductie-wol verkleinen tot tweederde.

alles monteren, zonder tussenschijven en klaar is kees.

je hebt dan stationair een rustig aanvaardbaar geluid en zogauw je rechterhand begint te werken, doen je dempers mee!!!

• k-streetfighter

in principe altyd na elke verandering van je inlaat/ uitlaatsysteem t gehele systeem laten checken/aanpassen

mvg klaas

• Konijn

Het ging mij even over het feit dat bij elke verandering aan doorstroming of mengsel of ontsteking er, op zijn minst, controle en meestal afstelling moet plaatsvinden. En meestal als die vraag net beantwoord is komt de volgende. Maakt verder niet uit maar ik wilde even duidelijk maken dat dat waarschijnlijk de reden was dat er nog geen reacties waren.

Succes met beslissen.

• Suicide

Oké, bedankt voor alle antwoorden en adviezen, iedere post en of reactie maakt me weer wat wijzer.

• flhs88

ik heb in ‘92 supertrapp’s 2-2 op mijn electra gezet en het jaar daarna de open end caps. kijk even op de site van supertrapp of de open end caps voor jouw uitlaten leverbaar zijn, het deukje zou door een carosseriebedrijf er uit kunnen worden gehaald. op lange toerritten is het lawaai wel erg hinderlijk. ik denk er zelf over om de gesloten end caps weer te monteren i.v.m. de herrie.

suc6