Sportster loopt stationair goed maar problemen zie bericht

• Jolanda

Hallo,

Ik heb een Harley Sportster 1100cc uit 1987 met s&s caburateur.

Laatst heb ik wou ik gaan rijden met de motor, stationair goed, starten direct. Na 2 a 3x handgas te geven, slaat de motor af.

Na enige tijd toch aan de praat gekregen, en ging ik op pad. Ik merkte tijdens het rijden alsof hij op 1 cilinder loopt. Vermogen nam af, zodra ik het gas los liet viel de motor stil. Na aandrukken weer aan de praat gekregen, en weer naar huis gereden.

Afgelopen weekend, ben ik met de motor bezig geweest, nieuwe bezine leiding + filter, en filter boven bezine kraan schoon gemaakt (hierin zat veel vuil (roest)). Na dit allemaal gereinigt te hebben (op de juiste manier) de motor opnieuw gestart. Starte direct, liep statiar goed, maar weer met handgas viel de motor uit.

Stationair loopt de motor goed, zodra je wat handgas geeft lijkt het net alsof de motor zichzelf verzuipt.

Wie herkend dit en kan mij hiermee verder helpen?

Alvast enorm bedankt,

Jolanda.

• flhs88

hoe zien de bougies er uit?

• Jolanda

Bougies zien er goed en schoon uit, heb ik ook al naar gekeken. Van het voorjaar zijn er net nieuwe ingekomen plus bougie kabels. De kabels heb ik ook gecontroleerd of ze goed vast zitten, en dat zijn ze. (het is me 1x eerder voor gekomen dat 1 los zat, toen liep de motor ook op 1 cilinder, maar dat is dan wel logies)

• Peets HD

acceleratie pomp even dicht schroeven , en weer proberen ……..klein schroefje aan de rechter kant van je carb .

en stop er ff nieuwe bougies in .

• rulez

met zelfde samenstelling carburatuer en afstelling heeft de motor voorheen prima gereden?

als je heel langzaam gas geeft hottert en stottert ie dan ook?

met stationair gas of heel weinig gas gaat rijden wel prima?

zou idd je carb kunnen zijn, acceleratie pomp of sproeierbezetting/viezigheid in carb…of anders mogelijk een elektrisch probleem…ff kabels controleren op losse contacten of slijtage plekken.

• flhs88

heb je rubberen inlaatspruitstukken? controleer op eventuele luchtlekkage

• ruud

Heey jolanda. Is je luchtfilter goed schoon? Een verstopt luchtfilter kan een overmatig brandstofverbruik veroorzaken. Je mengsel wordt dan te rijk, al klopt dat niet met het beeld dat je bougies laten zien. Deze zouden dan ook vettig moeten zijn. Wellicht toch iets om even naar te kijken. Succes Ruud.

• Jolanda

Hallo,

Peets ik zal zaterdag er even naar kijken, bedankt voor de tip had ik nog niet aan gedacht!

Ruud, mijn luchtfilter is inderdaad niet zo super meer, beetje poureus en vettig, ik zal gelijk ook daarvoor een nieuwe halen.

Iedereen bedankt voor de tips, jullie horen hoe het is afgelopen (als alles zaterdag doorgaat)

• Roy

Beste J

De accu is aan het op raken

Een nieuwe er in en bougigs

Alle aarde draadtjes van schoon maken

En goed vastzetten gelijk lopen 100%

Succes

• Lemmy

Bij het vervangen van je nieuwe bezine leiding etc lees ik niet of je de vlotter kamer ook hebt losgehad, als daar een drup condens of opgeloste verf in zit kan je hetzelfde effect krijgen.