Goedenmorgen alle medeprikkers;
We zijn het allemaal erover eens dat de afgelastingen van alle HD dagen oneerlijk is. Daarbij kijken wij allemaal naar de plaatselijke politiek die die afgelastingen nodig vond.
Maar wat te denken van de rol van de media hierin????
De media schrijft over DATgene wat “den Nederlandsche burger” als muziek in de oren klinkt; Dus…Wat het publiek WEL wil horen ( ->scoort kennelijk lekker makkelijk) X( .
Objectieve verslaggeving is ook in ons land echt wel een gepasseerd station!
Voorbeeld: HD-Protestdag Waterlooplein.
Omdat dat die dag voor mij zo uitkwam, ging ik in “burgerkleding” naar de bijeenkomst: Streepjes-Tshirt, spijkerbroekie, handtasje en gympies en dus niet in motorkleding.
Bekenden begroet en mee gepraat; sommigen had ik (mede door de afgelastingen van HDdagen) langere tijd niet meer gesproken.
De journalistiek met hun camera's en fototoestellen waren ruimschoots vertegenwoordigd en de geinterviewden waren steevast mannen en vrouwen in hun wat ruigere motoroutfit.
De volgende dag lees ik in een krant dat van 1 van mijn bekenden die dag is geinterviewd.
Voor het gemak had de verslaggever van die krant maar besloten dat die bekende van me een Hells Angel zou zijn. En dat is 'tie dus nie…
Ik heb persoonlijk meer ervarinkjes met de media mogen beleven en ik heb daardoor absoluut geen hoge dunk van ze.
Moraal van dit verhaal? -> Pas ontzettend goed op je tellen voor de camera, anders wordt je vern€ukt >< .
Greetz Miss.