fatboy vs streetglide

• jeanke

hoi, ik heb van 2000 tot 2009 op een fat boy gereden 80000 km

prima moto en veel plezier tijdens het rijden , maar ben dan op een streetglide gaan rijden omdat ik met de hd ook ben beginnen op vakantie te gaan en ik moet zeggen voor veel km beter een streetglide , meer comford

ben tevreden met de aankoop van mijn streetglide

• robbie

hoi bertus,ff terugkomen op de vergelijking van deze twee motoren,heb bij de open dagen een proefrit gemaakt op de streetglide en was meteen verkocht,ben net terug van wezen shoppen en heb de nw streetglide besteld, dus nu afwachten op het voorjaar,

gr robbie

• USA John

gaat een lange winter worden voor jou….

• Ron

Ben net overgestapt van EVO Roadking naar TC Fatboy, en ik moet zeggen: wat een verademing!

De Roadking reed super, daar niet van, maar op de Fatboy ervaar ik toch meer het motorgevoel: met je bakkes vol in de wind, de regen in je snavel, enz.

Natuurlijk bood de Roadking meer comfort; zo mis ik de koffers. Je hebt gewoon bij je wat je nodig hebt. Setje gereedschap, flesje olie, regenbroek. Maar goed, ik kan aan de Fatboy ook een tas hangen. Al was het alleen maar voor een kettingslot.

't Is maar waar je naar op zoek bent, en dat is voor een ieder individueel bepaald.

De Fatboy zit eerder aan de grond met de floorboards, maar verder vind ik ‘em wendbaarder, soepeler, en ik merk dat ik ’em ff sneller uit de garage pak,om ff een stukje te gan rijden.

• jaapie

Ron, haalt het “motor gevoel” aan, ik rij al heel wat jaartjes harley, en mijn eerste was een 72 electra. Na jaren zijn de fietsen heel veel verbeterd, vooral motorisch. Maar ik heb nog noooit zo veel plezier van een fiets gehad dan van shoveltje, Nix rubber moror maunt, elke klap voel je. Ik heb een tijd geleden mijn tc verkocht en weer een evo aangeschaft {heritage}. Veel meer “motor gevoel” dan een moderne tc, hier zal het wel niemand mee eens zijn, maar vooruit gang is in mijn ogen niet altijd verbetering.

• sjors

nou ,…jaapie,….

die ervaring en beslissing hoor ik tegenwoordig wel vaker hoor ,…

…je bent niet de enigste…

• Peets HD

oude liefde roest niet , zal ik maar zeggen , maar verandering van spijs doet eten .

• rulez

ik ben al 12 jaar gelukkig met mijn '86 evo, de trilt ook lekker in het frame.(1e harley)

daarnaast een '42 wla burger en veel nieuwe gaat het niet worden. (das nummer 2)

ben nu het kijken voor een shovelhead electra glide, puur omdat het model mooi is en een shovel vele malen mooier klinkt.

• Ron

V.w.b. Twincam versus Evo, ik wilde nooit aan de Twincam. Te ver door ontwikkeld, ging te ver van het Harley-ideaal af. Te gladjes afgewerkt, technisch te hoogdravend, enz.

Toen ik 2 jaar geleden in zuidwest USA was, heb ik daar 3 weken op een splinternieuwe UltraGlide rondgetourd. Na die 3 weken was ik wel om met betrekking tot de prestaties van de Twincam.

Toch wilde ik nog niet de overstap wagen van Evo naar TC.

In juli liep ik toevallig tegen de TC Fatboy aan, en na 4 uur te hebben dubben, overwegen, peinzen en eromheen lopen heb ik 'em gekocht. En het TC-blok bevalt super. Loopt soepel, maar met de nodige trillingen, en geeft vette klappen uit de V&H Bigshots.

Ik had de Roadking Evo 4 maanden geleden laten ombouwen van Magneto Marelli injectie naar S&S carb, en heb nu dus weer injectie op de TC. Maar wat een verschil zeg!

Kortom, een tevreden Twincam-rijder…

• USA John

ik rij inmiddels weer shovel en als de financieen het ooit nog een keer toelaten komt er een panhead,in mijn optiek het mooiste blok,zeker in een hardtail bobber