1 keer per jaar goed poetsen /polijsten dan alleen bijhouden valt wel mee
ik rij al 19 jaar met gepolijste dingen alleen niet in de pekel daar krijg je spijt van
Joop,
Op H-D vorkpoten zit altijd een laklaag, het probleem is vaak dat door steenslag kleine gaatjes in de lak komen hier komt vocht in en vervolgens gaat het oxideren onder de lak het drukt de lak naar buiten en het vreet zich in het aluminium zit er zout/pekel bij dan gaat het nog sneller daarna is poetsen zinloos.
Wat je kunt doen is het volgende:
1 Met afbijt de lak eraf halen
2 Schuren vanaf K120-240-320-400
3 Polijsten met een katoenschijf en voorlooppasta voor aluminium
4 Ontvetten met een krachtreiniger van autosol
5 Hoogglans polijsten met een flanel schijf
6 Evt daarna nog licht oppoetsen
Kijk hier maar eens op http://www.polijstweb.nl/polijstschijven-en-polijstset.html
Wat een andere manier is, is het gewoon laten doen;-)
Ik spreek uit ervaring polijsten van onderpoten doe ik dagelijks:-)
http://www.custom-polished.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=55&Itemid=57
Hoop dat je er iets aan hebt!
Ik sluit me aan bij wat Custom Polished zegt.
Waarbij ik wil toevoegen dat ik, toen ik nog dagelijks professioneel motoren poetste, gedegen praktijkonderzoek heb gedaan inzake een goede beschermlaag voor lak, chroom en (blank) aluminium.
Onbehandeld, al dan niet gepolijst, blank aluminium heeft de eigenschap om zelf weer een oxidatielaagje te gaan vormen. En dat ziet er in onze ogen niet fraai uit. Het maakt het aluminium namelijk weer een dof, en het laagje is wat onregelmatig, dus het ziet er ‘vlekkerig’ uit.
Ik behandelde motoren (de lak, het chroom, aluminium en kunststof altijd met een speciale was. Zie www.motoclean.nl voor meer info.
Grtz,
Ron
Dat is wel zo, onbehandeld aluminium heeft wel aandacht nodig, het is natuurlijk glad gemaakt vuiligheid heeft er veel minder vat op dan op stroef materiaal maar, zal in de loop van de tijd weer wat doffer worden.
Na het polijsten zit er van het polijstvet een waslaag op maar, deze zal in de loop van de tijd niet meer zijn werking hebben waardoor het aluminium dof begint te worden.
Dit kan dan idd worden verholpen door deze opnieuw te voorzien van een waslaag of weer opnieuw op te poetsen met een autosol, belgom of een ander soort metal polish.
Wat ook zou kunnen is onbehandeld aluminium te voorzien van een beschermings olie welke ook een langdurige beschermfactor heeft
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?