vorkpoten

• batmanjoop

Ik heb op mijn Dyna Streetbob verweerde/beschadigde vorkpoten.

Ik dacht ze te kunnen polijsten met Alugom, maar dat geeft geen resultaat.

Zou het mogelijk zijn dat deze beschermd zijn met blanke lak?

Zoja, hoe is dit er makkelijk en zonder beschadigingen af te halen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Joop/vlaardingen

• USA John

ik neem aan dat je je onderpoten bedoelt…

poten in z'n geheel eruit halen,beginnen met afbijtmiddel,daarna goed schoonmaken,daarna schuren met middel,fijn en tenslotte met de polijstschijf poetsen tot ze blinken…..

makkelijker is om gewoon verchroomde onderpoten te kopen en monteren…..

• klaas

hoi batman joop

ik ga er ook vanuit net zoals usa john dat je de binnenpoten bedoeld

wat is beschadigd, zichtbare slijtsporen, of voelbare groeven, vlakke kantjes

in t eerste geval van zichtbare slijtsporen, niks aan doen zolang er geen olie ui t loop, in t tweede geval, helpt niks alleen eventueel opnieuw laten verchromen of beter gewoon nieuwe binnen poten aanschaffen zoals usa john beschrijft al

de binnen poten zijn verchroomd

de buitenpoten kunnen van blanke lak voorzien maar ook van kleur of gewoon puur natuur, dus aluminium wat een oxidelaag heeft verkregen

succes verders, mvg klaas

• USA John

ehhhh,nee,ik zei onderpoten dus BUITENpoten…..afbijtmiddel op je binnenpoten smeren lijkt me niet erg zinvol……

• klaas

hoi denk dat herseningang dicht zat nog met chocolade eitjes aluminium papier

haha have fun, als t voor joop maar duidelijk is toch

mvg klaas

• batmanjoop

Klaas en USA John

Ik heb het helemaal begrepen, was misschien zelf ook niet helemaal duidelijk, maar het ging inderdaad om mijn vork onderpoten.

Wat jullie hebben gemailt is helemaal duidelijk, ga binnenkort aan de slag.

bedankt en veel rijplezier,

Joop

• Peets HD

mailen ??????????? owwwwwwwwwwww werkt dat zo ………::o

• klaas

hoi peet

ik denk dat joop bedoelt de antwoorden of eigenlijk de reacties die hij gekregen heeft via dit forum

ik heb m nooit een e-mail gestuurd

mvg klaas

• Peets HD

hahahahaha zal mij een zorg wezen hahahaha ik bedoelde het als een grapje , van mij part mail je met de koningin hahahhaa……..:)o

• sjors

aluminium delen worden altijd geanodiseerd .

die anodisatie-laag is keihard , en is eigenlijk een oxidatielaag uit het aluminium zelf wat zeer goed afsluit , en daarom er netjes blijft uitzien.

Als er desondanks aluminiumpest optreedt doordat steenslag die laag heeft beschadigd , dan kun je het nog eenbeetje opknappen door met waterproof die poten te schuren en netjes te spuiten met zilvergrijs hammerite .

Een anodisatielaag totaal wegschuren is een enorme klus ,…en om daarna te polijsten blijft het ook continue aandacht vragen voor wbt onderhoud op lange termijn.

Gewone (blanke) lak houdt niet op aluminium