versnellingsbak evo 4 speed

  • ron

    Hoi, iemand toevallig nog een goede bak liggen? De mijne moet geheel gereviseerd worden…..Voor dat geld kan ik volgens mij een nieuwe kopen.

    Groet

    Ron

  • Peets HD

    nou dat lijkt me sterk , is ie in elkaar gelopen dan ?is ie al open ? kan je zien wat er allemaal versleten is ?

    bij een 4 bak revisie kan gelijk de bronse bus verwijderd worden en naald lagers monteren .

  • ron

    revisie incl btw en arbeidsloon zo'n 1800 euro

  • ron

    Staat er een te koop op marktplaats, die zou onder een electra glide met secundaire ketting vandaan komen.

    Zou die onder mijn 85-er softail, ook met secundaire ketting, passen of is dat de verkeerde hoofdaslengte??

  • Peets HD

    gewoon je eigen bak laten maken , en dat kan voor minder .

  • ron

    volgens mij wordt alles vervangen aan binnenwerk, ik zou zo niet weten wat er goedkoper aan zou kunnen. heb een offerte liggen.

  • thollanderke

    Luister nou gewoon naar Peet.

    Tis maar een tip.

  • ron

    Oh maar ik wil ook niet eigenwijs doen, ben geen expert. Bak ligt nu bij de shop, geheel uit elkaar en heb een offerte voor revisie, schrok me alleen de vinkentering om t maar even grof te zeggen wat t gaat kosten. Had al voorzichtig op een € 1000 gerekend, maar wordt dus veel meer, nl iets van € 1.800. En t leek me dat er gezien dat bedrag nog opties zijn als nieuw kopen, of een goede gebruikte….

    Ik hoef niet voor het bekende dubbeltje op de eerste rang, maar wil ook niet alles over de balk gooien zomaar, als t niet nodig is… Vandaar mijn vragen. Dus tips etc waren/zijn welkom!!!

  • Dombo

    Altijd een second opinion uit laten voeren als je het veel geld vind, met andere woorden pak je bak op en ga naar een tweede reparateur en vraagt daar een prijs opgave en eventueel nog een derde……

  • ron

    tja, de bak ligt ruim 150 km bij mijn huis vandaan…en ik kan m natuurlijk niet kosteloos daar weghalen.

    heb m juist daar gebracht, omdat ik daar wel goede verhalen over heb gehoord (hd hutten)