Hoi Gerry;
Je kunt er wel gekkigheid over lopen maken, maar ik vind wel dat Iron een punt heeft:
Kijk nou alleen al 'ns naar het verschil tussen zomer- en winterbanden bij een auto.
De rubbersamenstelling is bij beiden totaal anders.
Een winterband gebruiken in de zomer, levert je niets op -behalve extreme slijtage van de banden-.
In de winter ploeg je daarentegen met die banden wel goed door de sneeuw zonder dat je sneeuwkettingen moet omleggen. Dat er daardoor geografisch verschillen te zien zijn in de rubbersamenstelling van de lokaal verkrijgbare banden vind ik niet zo vreemd.
Een geinponem bij een bandenboer heeft me ooit eens een set "onbekend-merk-hoshi-woshi-band" door de strot proberen te duwen door deze doodleuk zonder overleg te monteren…terwijl ik om Michelin had gevraagd!
Z'n excuus?: Hij had ff geen Michelins meer liggen in de juiste maat….. “Het mutsje zal ook wel tevreden zijn met eender welk ander nieuw bandje”, zo dacht 'ie zeker??? -> Grrrr! Opzouten met die bullshit!
Mijnheer mocht ze van mij mooi weer afmonteren en m'n ouwe kale slofjes er op doen! …Waarop ik ben doorgereden naar z'n concurrent .
Mijn ervaring met B-merk banden is wel ‘lekkah goedkaup’, maar ze hebben veelal grip en wegligging van nulnulnix.
Ik kan niet voor een ander beslissen, maar persoonlijk betaal ik liever iets meer voor bewezen goede kwaliteit.
Greetz Miss.