harley start niet

  • johnl

    Hoy michael begin eens bij het begin hoeveel volt meet je op de accu hoeveel als de startmotor ronddraait? als het gewoon 12volt is en je startmotor draait rond dan heeft het niks met je spanningsregelaar te maken.

  • johnl

    Ik bedoel 12 volt op de accu als alles uitstaat en als de startmotor ronddraaid moet je minstens 9 volt hebben

  • michael2

    Hoi Johnl,

    Er staat een volle accu onde 13.7 volt. Start motor blijft goed ronddraaien zelfs met de verlichting aan..

    Als ik de motor op het contact zet zou er mijns inziens, 12 volt op de primaire spoel van de bobine moeten komen te staan. Of heb ik dat verkeerd ?

    groet

  • johnl

    Jij hebt contact punten dus je moet 12 volt meten tussen de ingang en de min van de accu ja ,voor het hele verhaal kijk even op wikipedia daar wordt het goed uitgelegd dan hoef ik het hele verhaal niet te schrijven.

  • henk

    geklik duidt erop dat de accu leeg is

    de spanning is dan net hoog genoeg om de belasting van de bendix aan te kunnen

    echter wanneer de accu ook (als de bendix naar buiten is gekomen) het vermogen moet leveren om hem rond te draaien stort de spanning dusdanig in elkaar dat dan ook het benodigde vermogen om de bendix te bekrachtigen er niet meer is.

    Dus dan valt ook de bendix uit.

    Daarna begint de cyclus weer opnieuw

    Zoals anderen al vermeld hebben kan je loodzuur accus als ze GEHEEL gedraind zijn meestal nog wel opnieuw aan de praat krijgen.

    Echter daar Harley origineel AGM (absorbed Glass Matt) accus gebruikt, ligt dat iets anders.

    Een AGM accu dient altijd constant aan een druppellader te hangen ter bescherming dat de accu nooit helemaal leeg kan geraken.

    Dit daar een GEHEEL lege AGM accu nooit meer opgeladen kan worden

    Deze kun je zonder meer weggooien (let wel Milieupark)

    vr.gr.

  • J-P

    Beter kick only (tu)

  • marco

    BEN GEWOON OMGEVALLEN MET MIJN HARLEY STREETBOB BJ 2013 DACHT DAT MIJN ZIJSTANDAARD OP STOND MAAR TOEN LAG IK OM NU KRIJG IK MIJN HARLEY NIET MEER AAN DE PRAAT IEMAND EEN IDEE DANK U

  • marco

    HALLO BEN OMGEVALLEN MET MIJN STREET BOB 2013 DACHT DAT MIJN POOT UITSTOND MAAR PECH NU START MIJN HARLEY NIET MEER IEMAND DIE WEET WAT OF HOE  DANK U