harley start niet

  • rudy1

    Ja maar van elektro heb ik dus totaal geen verstand.

    Er zit terug dezelfde in als voorheen van harley waarmee ik toch 5 jaar gereden heb.

    Daar ik mijn motor niet veel gebruik zeggen ze een drupellader te gebruiken.

    een volle maand om de twee maand.

  • Konijn

    Gewoon erop laten als je niet rijd. Kan je hem niet vergeten ook want dat gaat zeker gebeuren als je hem er af en toe op zet.(ervaringsdeskundige:( )

    Gr + wortel

  • johnl

    geen druppellader kopen maar een die de accu controleerd en oplaad is wel duurder maar beter en die kan je er altijd oplaten zitten

  • michael evers

    Plots kreeg ik mijn harley fat bob niet meer aan de praat. Genoeg stroom in de accu maar wilde smorgens niet meer. (bouwjaar 1980). Bougies eruit gehaald ook de contactpuntjes schoon gemaakt met een schuurpapiertje maar nee hoor. Verder zou ik het niet weten aangezien ik niet zo een sleutelaar ben. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

  • Peets HD

    och zo bijzonder kan het niet wezen maar als alle mogelijke oorzaken hier beschreven moeten worden heb ik lamme vingers .

    Kan je niet iets meer info geven ? of je vonk hebt ? brandstof ? slaan de bougies vet ? slaat ie terug met starten ? draaid de startmotor snel rond of merk je wel dat ie wat probeerd te verbranden ? heb je wel een 5 ohm bobine ?slaat ie terug in het lucht filter ? gaat de startmotor eigelijk wel rond maar hij slaat niet aan ?

  • rulez

    theelepel bezine in elke cylinder, 3 keer gashendel draaien en starten. gebruikte ik in het verleden geregeld bij startproblemen.

    of is dit volgens de ervaringsdeskundige geen goede tip?

  • Peets HD

    eeeeeeeeehhh nee rulez , ik denk als ik zo een motor moet afleveren bij een klant en geef er een theelepel bij zie ik ze waarschijnlijk nooit meer terug .

    De bedoeling is dat ie normaal kan starten , zodra je benzine in de cilinder gooit kan je geen diagnose meer stellen . ik heb eerder zoiets van kijk even de acceleratie pomp membraam na of dat mischien de acceleratie pomp plunjer vast zit , als dat goed werkt krijgt ie al genoeg benzine binnen en hoef je het niet door het bougie gat te gooien

    lijkt me ……..:)o

  • klaas

    hoi

    heb je geen zgn gel accu, die zijn meestal stuk zoals in jouw geval en dan bedoel ik ook stuk

    de oude lood/zuur accus kon je wel heropladen en nog enigszins de motor aan de praat krijgen desnoods met hulp van startkabels

    met de nieuw gel acuus gaat dat niet

    ik heb er een paar kapot gereden en iedere x t zelfde gezeur en zelfs met lader vd anwb naar huis gekomen( lader op t stuur gebonden met tie-raps

    t kan zo zijn dat er in je accu een zodanige kortsluiting ontstaan is dat hij geen vermogen meer geeft en ook dan niet via hulpaccu's of laadstations of accukabels

    Als je massa/- pool bv slecht is( of afgebroken) zal de laagvermogen items nog wel stroom geven maar als hij groot vermogen moet leveren dan stokt de stroomtoevoer

    mvg klaas

  • rulez

    hey peet,

    doel ook niet op een nieuwe fiets :-) die moet idd gewoon tanken-starten-rijden

    doel meer op fietsen die gewoon gelopen hebben en opeens slechter starten, zoals de mijne van 1986,

    als ie dan gewoon loopt is het een eigenwijs trekje, anders idd controleren van benzine inspuiting-vonk op bougie-accu, het standaard riedeltje wat hier in diverse topics al is behandeld.

  • Michael

    Problemen vonken harley.

    Bougies vonken niet. Ingang primaire spoel meet ik maar 1.26 volt. Mijn gedachte is dat mijn spanningsregelaar kapot is. Of moet ik het elders zoeken. Wie weet de oplossing.