startmotor fatboy 98

• Sven

Hallo,

mijn startmotor is niet echt helemaal meer wat het moet zijn , hij grijpt niet altijd lekker aan en ik moet vaak een paar keer drukken alvorens hij uberhaupt wat aangrijpt.

ik denk eraan om hem te laten reviseren ??

heeft iemand tips om hem er makkelijk af te halen , want zo te zien moet eerst de olietank enz. eraf of kan het simpeler ??

alvast bedankt !!

• peetshd

Accu kabel los , prideksel eraf , starter gear los maken , stekkertje los van het aansturen en de plus kabellos op de startmotor , twee imbus bouten los en je hebt hem in je hand .

geschatte werktijd 15 minuten .

• peetshd

maar weet je wel zeker dat het je startmotor is ?De nieuwe types startmotoren gaan vaak zonder problemen lang mee.

• sven

Hallo Peet,

harstikke bedankt voor je hulp,

ik weet het niet zeker maar , het lijkt er erg op .. hij start prima , maar het lijkt net of hij er soms niet lekker voor staat en dan niet wil aangrijpen , hij doet het al een tijdje en ik dacht dat ik hem er maar is af moest halen om te kijken of er iets met de start motor is .. zeker weten doe ik het ook niet .. maar moet ergens beginnen.

je hoort gewoon dat hij niet aangrijpt of er zogezegd niet lekker inkomt.

als ik een paar keer snel druk achter elkaar dan hoor je dat hij wel wil aangrijpen en dan start hij direkt.

nogmaals bedankt en als je andere suggesties hebt hoor ik ze graag.

gr,

Sven

• peetshd

Sven aan de zijkant van je motor als je tegen de sart motor aankijkt zie je een stekkertje volgens mij met een groen draadje als ik het goed heb .

Haal deze los en maak een draadje rechstreeks van de plus van de accu en duw deze op de aansluiting van de startmotor waar het groene stekkertje vanaf komt .

Start deze dan zonder problemen dan ligt het niet aan je accu .

• peetshd

of startmotor bedoel ik ………ik heb het niet over een accu .

• sven

Oke Peet bedankt voor je tips ,

ik ga ermee aan de slag en laat nog weten wat de uitkomst is.

gr,

Sven

• John

klinkt als een accu die niet helemaal jofel meer is…..

• Big Peter

Ik denk ook aan de accu.

Zet er even een voltmeter op, als de accu goed is

moet ie plm. 12.6 volt geven.

Tijdens het starten ook even meten, het voltage

mag dan niet onder 9,6 volt zakken.

Bekijk ook deze video maar even.

www.expertvillage.com/video/18218_motorcycle-battery-two.htm

Gr. Peter

• Lemmy

Heb dit ook al eens gehad, was een minder wordende accu die niet genoeg kracht/ ampéres meer had.

greetz