Rijervaring FatBob

• Gerard

Dirk,

Ik heb m ook besteld, na een ( korte ) proefrit.

In vergelijk met mn 883R heb je een andere houding en dus ook andere stuureigenschappen, die kon ik zo de bocht om knallen. De fatbob kan dat ietsje minder maar het rijdt heerlijk en gelijk zeer vertrouwd. wel even wennen bij lage snelheden maar verder een lekkere stuurfiets. Op de snelweg iets minder rechuitstabiliteit dan de fatboy. ik denk door een andere balhoofdhoek.

Veel plezier alvast.

Groeten, Gerard.

• Dirk

Hoi Gerard,

Bedankt voor de info !

Welke kleur heeft u besteld ? en wanneer mag U hem verwachten ?

Groeten,

Dirk

• Gerard

Dirk,

Ik heb de “glimmend” zwarte kleur gekozen ( na veel wikken en wegen) . Ik vind de glimmend zwarte vorkpoten niet mooi icm de mat zwarte kleur, de mat zwarte kleur deed mij te veel aan die oude FXR's (met van die omwikkelde uitlaten) denken.

Als tweede optie vond ik mat grijs ook wel mooi maar toch bang dat ik erop uitgekeken zou raken. Al met al is de keuze voor de Fatbob snel gemaakt. Jaren heb ik getwijfeld wat ik nu wilde…. Dyna voor het sturen…. Roadking voor de weekends….. Fatboy voor de boulevard…..( nadat ik mezelf op een foto zag op een fatboy was ik gelijk genezen, door m,n lengte knieen in de lucht, Geen gezicht… met de voeten en armen naar voren staat veel stoerder) Maar toen kwam de Fatbob en dat was het helemaal voor mij. Enige twijfel is toch nog wel die tassen voor een vakantie met 2 pers. Hoop in maart weer te kunnen “tuffen”

Groeten,

Gerard.

ps Welke overwegingen heb jij zoal gemaakt ?

• Dirk

Hallo Gerard,

Ik heb eveneens gekozen voor Vivid Black. Bij mij ging het tussen deze kleur en het Candy Red Sunglo. Daar deze laatste kleur slechts te bewonderen was op een staaltje van 10 cm op 5 cm heb ik het niet aangedurft. De Demin kleuren vind ik minder mooi en ik denk dat ze moelijker te onderhouden zijn.

Waarom de FatBob ?

Zijn uitstraling - het is een motorfiets die mij onmiddellijk bij het bekijken aansprak.

Ook de zitpositie lijkt mij ok - zeker met de forward controls ( ben 1m90 groot ). Enig minpunt denk ik, is de zitplaats voor de passagier en het gebrek aan bagage ruimte. Vandaar dat ik overweeg om er een detachable sissy en bagagerekje bij te nemen.

Voordien heb ik gereden met een FXDX - zeer leuk doch spijtig genoeg een ongevalletje mee gehad. Hierop een RoadKing waar ik vele jaren reisplezier aan heb beleefd. En tot slot een Buell Ulysses - zocht een motorfiets voor dagelijks gebruik ( woon- werk verkeer ) en wilde de Harley familie niet verlaten + de Ulysses zat mij als gegoten.

Groeten,

Dirk

• Saks

waarom dan al weer zo snel van de Ulysses af als ik vragen mag?

• Dirk

Einde fiscale inbreng - woon- werkverkeer

• Gerard

Dirk,

Harley biedt de zgn. “Riders Essentials” aan. Dit zijn setjes met een sissy bar, bevestigings materiaal en een detachable windscreen. Kost hier 1194 euro, ( in de USA 774 dollar ) Iets wat me steekt trouwens, iedereen moet wat verdienen maar een snelle rekensom is wel gauw gemaakt…. we betalen gewoon het dubbele. Ik vindt het verschil gewoon te groot. Wat als je een tripje New York doet en gewoon zo'n pakket kopen en in een doos naar het postkantoor brengen ????? Zit ik lekker voor niks in de Big Apple…… (Neem ik m'n vrouw ook mee….. gezellig!!)

Groeten,

Gerard

• John

ehmmmm…..die moet je ff uitleggen….

voor niks in de Big Apple?

wie betaalt dat snoepreisje dan?

• monkey

Ach, dat is niet alleen met harleys zo. Ik heb een nieuwe basgitaar aangeschaft. In USA kost ie 600 dollar, hier bijna 800 euro… Invoerrechten, belastingen, noem maar op.

• Dirk

Misschien bestaat de mogelijkheid om het bij een dealer in Amerika te bestellen en het te laten opsturen ???

Iemand hiermee ervaring ?