speedje aandrijving nokkenas knap evo bj93

• dave

Nee heb ik niet gedaan .maar hij staatbop tijd met oliepomp en tandwiel.al ik hem nu start zonder nokken as .hoor je niks en raakt niks.

• ozzie

heb je de goede stoterstangen op de goede plek weer in het blok gemonteerd ????? en als je zonder nokken as start zijn de bougie,s er dan uit ??? zoniet en het blok gaat rond dan heb je kans dat er een klep open blijft staan (krom) .want als je start zonder nokkenas met de bougie,s er nog in dan staan normaal alle kleppen dicht en zal de motor door de compressie niet rond gaan .

gr.ozzie

• johnl

Sorry Ozzie maar dat klopt niet, normaal gaat je motor ook door de compressie rond anders kan hij niet aan slaan.

Dave zet alles in elkaar maar haal je kleppendeksels en primair deksel eraf en de bougies er uit ,nou kan je je krukas langzaam ronddraaien met een dopsleutel en controleren of alles goed werkt,of er niet een klep blijft hangen en je kan goed voelen of er iets klemt.

• dave

Ja john .ga ik van de week .doen.heb de kleppen al gecheckt .waren niet krom.stoterstang zit volgens mij goed.de langst voor uitlaat.ena grootste cil 2 uitlaat.dan weer de grootste van de laatste 2 voorste inl .en de korste 2 cil inlaat.maar ik ga hem opbouwen .en dan hand matig ronddraaien.ik hou jullie op de hoogte.ben nog niet veel wijzer.maar nogmaals bedankt.grt dave