Motor valt stil bij stationair draaien...

  • Yves

    Hallo,

    Ik ben reeds 4 jaar in het bezit van een Flstfb 2010. Altijd perfect mee kunnen rijden tot enkele weken geleden.

    Bij het starten geen probleem en tijdens het rijden ook niet alleen als de motor warm is.

    Motor stilgezet om terrasje te doen (na 50 km) en toen terug gestart. Bij het eerstvolgende verkeerslicht gewoon teruggeschakeld tot neutraal en toen sloeg de motor stil. Terug starten is geen enkel probleem en zelfs tijdens het rijden is er geen probleem, alleen bij het stationair draaien valt hij telkens stil.

    Ik vind dit gek dat het nu gebeurt en enkel bij het stationair draaien (lampje vd motor licht op).

    Is dit uit te lezen door hem aan de testbank te koppelen?

    Graag jullie uitstekend advies ;-)

    Groetjes, Yves

    Ps… Tot in Leopoldsburg !..

  • flhs88

    is de benzinefilter verstopt?

  • rulez

    bobine niet aan het stukgaan?

    door rijwind koelt ie net genoeg om te blijven werken, bij stiltand misschien net iets te warm aan het worden….

    stationair toerental iets hoger draaien, wellicht een verstopping of vuiltje in de carb……

  • Rens

    Carb. op 2010 HD?

  • rulez

    zie nergens staan of het injectie of carb is…..

    je weet nooit wat iemand veranderd heeft aan zijn bike.

  • Herman

    Mijn probleem is min of meer gelijkaardig. Mijn 2013 Road Glide Ultra 110SE (injectie) durft ook soms bij laag toerental (quasi stationair) opeens stil te vallen. Dat is bijzonder hinderlijk gezien je dan eerst de bak in neutraal moet zetten om opnieuw te starten, wat hij dan wel steeds onmiddellijk doet. Vanaf een iets hoger toerental doet het fenomeen zich niet meer voor. Iemand enig idee van een eventuele oorzaak van dit plotse uitvallen ? ?