verbeteren rem

• ron

Hoi,

Heb op mijn softail 1985 nog de standaard remklauwen zitten, single disc voor. Voor en achter éénzuigerklauw.

Nou remt dat niet echt super. Lees vaak dat men er andere klauwen op zet en dat daarmee de remwerking aanzienlijk verbeterd wordt.

Ben op zoek naar een tip wat ik er dan op kan zetten… Lees wel vaak over brembo's, maar mag van mij ook wat anders zijn als t maar goed remt.

Vraag is dan wat past er bolt on, of wat is er passend te maken met een schetsplaat. OF tips over waar ik daarvoor terecht kan…Alvast bedankt!!!

• flhs88

als je nog de originele rubberen remleidingen hebt zou je deze door die van gevlochten staal kunnen vervangen, deze zetten nauwelijks uit. verder de blokken vervangen door aan ander merk, bijv. EBC.

volgens mij zijn is dat de eenvoudigste en goedkoopste oplossing

• ron

De leidingen zijn inderdaad van gevlochten rvs en blokken zijn ook van ebc.

t zit volgens mij echt in de ‘kwaliteit’ van de calipers……

• flhs88

in dat geval zul je inderdaad verder moeten kijken naar andere remschijven en evt. remklauwen. volgens mij heeft EBC deze wel in het assortiment

• Ultra

zou me voorlopig beperken tot een bolt-on 4-zuiger klauw voor, denk dat dat wel volstaat.alle beetje merken - PM, RST, GMA Billet enz. - hebben zo'n bolt-on wel in 't programma. zo nu en dan komt op Marktplaats nog wel is wat gebruikt voorbij en op ebay kan je een nette Wilwood aanschaffen voor nog geen $200,-

• ron

ok, ga ik proberen!! thanks!!!

• Jan

Ron ,

zet er gewoon een gebruikte “ Twin-Cam ” remklauw op

goedkope oplossing en werkt perfect !

• ron

Kijk de tips komen nu achter elkaar , thanks.

Oh als dat past zou dat mooi zijn!!! :)-D

• Ultra

als dat 1-op-1 over te zetten is zonder aanpassingen helemaal mooi, voor alles, zeker als je van ebay koopt, 3x lezen of het gaat passen zonder verdere aanpassingen of brackets, lokale shop moet je dat zo kunnen vertellen. succes & greetz Ultra

• Jan

kameraad van mij heeft het ook zo overgezet op zijn Evo met zijspan ( een wereld qua rem- verschil )

uit Duitse test kwam de originele HD Twin Cam remklauw erop 1 na ( minimaal verschil ) beter uit als vele andere toelever-klauwen

succes !