schakelen 4 speed 1985 evo

• ron

Hoi,

Valt me op dat de versnellingsbak bij koude motor soepeler schakelt dan als de motor warm is.

Vroeg me af of dat te maken kan hebben met de primaire ketting als die strakker gaat staan als ie warm is.

Heb de standaard kettingspanner er in zitten. Zou wat losser zetten kunnen helpen??

• ron

Hmm, niemand??? Waar zijn met name de Peets en Marcel gebleven???

Merk overigens ook dat bij warme motor de versnellingspook na t schakelen niet echt vlot terugkomt in de rustpositie…..

• Trappertje63

Als de primaire ketting warmer wordt zal deze iets losser gaan staan (warmte zet uit, wordt dus langer)

Spanning van de ketting even checken, in de manual staan de spelingen voor een warme of koude afstelling van de ketting

• ron

Eh..ik dacht dat de ketting juist strakker ging staan als ie warm werd. Anyway, ik zat te denken aan t volgende. Ik las ergens dat de olie in t primair eigenlijk hoofdzakelijk voor de koeling daarvan moet zorgen. Stel nou dat ik er meer olie in doe, zou ie dan beter koelen, en dan ook beter blijven schakelen??? Is t proberen waard toch??

• ozzie

hallo ron.

ik had precies hetzelfde probleem bij mijn 4 bak 85 evo er zit bij de schakel hevel op de bak een smeer nippeltje deze even iets vet geven, en ook het geleide stukje van het mechaniek op de bak een likje vet geven.bij mijn was het probleem over. en de speling op het hevelje bij de bak controleren,bij te veel speling gaat het heveltje kantelen en gaat de bak ook slecht schakelen.

groet ozzie

• ron

OK ga ik checken, laat wel even weten hoe t uitpakt