Startmotorperikelen

• Electra

Hallo….

Ik heb een electraglide uit 1990. Fijne motor. Alleen de laatste tijd valt me op dat de startmotor niet ditect reageert op de startknop. Ik moet soms meerdere malen achterelkaar de startknop indrukken om de bike gestart te krijgen. Als ik de startknop indruk, dan gaan altijd wel direct alle lichten uit en valt de dashverlichtimg ook uit, maar verder gebeurt er even niks. Pas na een paar keer drukken gaat de startmotor draaien en slaat hij direct aan.. Ik d8 eerst aan een slechte accu met te laag startvermogen of iets dergelijks, maar een nieuwe accu heeft het verschijnsel niet verholpen. Ook een tweede nieuwe massakabel tussen accu en blok bleek geen soelaas te bieden.

Vraag (voor zover die te beantwoorden is) ligt het aan de startmotor of aan een relais of iets dergelijks ???

Ik vergeet nog te vertellen dat als de motor warm is (of na een paar uur na laatste rit) gewoon start. Het doet zich eigenlijk alleen voor als de motor langer als een dag stilgestaan heeft.

Pls help !!!!

• Hans

American Bikeshop even contacten. Michel heeft revisie setjes. Max uurtje werk en startmotor weer al nieuw voor nog geen 4 tientjes. Was bij mij Ultra door het vele februik ingesleten.

Staat ook op zijn site. Ik heb gelijk het zijdekseltje vervangen door een met startknop. Zo kun je altijd direct starten buiten de electra om.

• jos

Je electra is een rubbermount en daarom zit er nog een extra massakabel op je versnellingsbak naar je frame. Deze wil vaker oxideren of scheuren.

Heb zelf nog een extra massakabel rechtstreeks van de accu naar de bevestiging naar de spanningsregelaarbevestiging getrokken ivm het voorkomen van laadproblemen.

• rens

Ik heb ook startmotor problemen gehad.

Oorzaken kunnen zijn:

Massa

Niet of teweinig bijladen -> gevolg: te lage accuspanning. (regelaar kapot/dynamo kapot)

Startmotor defect

Accu defect

Bij lang niet gebruiken staat hij dan aan de druppellader?