Harley 1340 Evo 1988 start soms niet

• kris

Beste Heb een standaard evo met orginele electronische ontsteking.Probleem is dat 1 op 10 keren als ik hem wil starten de motor vlot rondgaat,maar niet wil aanslaan.Gekke hiervan is is als ik vervolgens na een minuut aant starten ben gewoon de run off op en af zet hij dadelijk start.Deze zijn volledig vernieuwd alsook de kabels allemaal doorgemeten.Als hij eenmaal in gang is rijd deze altijd prima.Weet iemand hier een uitleg voor..contact-sartrelay startknop-run off knop zijn reeds vervangen.Eenmaal drraiende rijd de motor prima.Heb vorig jaar een nieuwe bendix geplaatst,maar denk niet dat dit hier iets mee te maken heeft aangezien hij vlot rondraaid al wil hij dan op regelmaat niet aanslaan

• johnl

heb je op het moment dat hij niet start wel een vonk op de bougie,krijgt hij benzine, controleer de kabel met stekkers van de ontstekingsensor die rechts uit het blok komt

• kris

Heb de kabels v/d onsteking losgedaan en ook alles negechekt en lijkt oke.Moest daat ergens een probleem mee zijn lijkt het mij dat hij het ook moet hebben als hij start…of ben ik ,hier mis in.

• Peter

Heb je nog de originele bobine uit 1988?

Die kan na zo veel jaren een zwakke vonk gaan produceren.

Zeker wanneer je aan het starten bent.

Misschien kan je er even 1 lenen om te testen.

Groeten,

Peter

• kris

Dit is idd nog de orginele,kan dit verschil geven met het starten tegen dat als hij dreeiende is….Zou misschien ook kunnen verklaren waarom ik dan op de run off moet drukken en hij dan plots wel start.Ga deze eens wisselen dan.

• johnl

weet niet wat een nieuwe bobine kost maar vindt het dure grapjes als het niet werkt,ik zou een testledje op de bobine zetten om de ontsteking te controleren

• kris

Heb deze gewisseld,had er nog eentje liggen.Maar doet blijkbaar hetzelfde.Raar fenomeen

• johnl

meet op de bobine of hij plus krijgt en of de min naar massa schakeld

• kris

Heb vandaag alles gedonteerd (bobine-carburator) alles nagekeken en contactpunten zuiver gemaakt….Voorlopig start hij (deed hij voordien ook) alleen zit er geen lijn in wanneer hij niet wil starten….raar verschijnsel

• Supertjeduc

Heeft je accu wel genoeg spanning voor en de start motor en dan ook nog de ontsteking te laten werken

Heb wel eens gelezen dat als ie niet start en als je de start knop loslaat en hij het dan als nog doet dat dat een kwestie is van te lage spanning