Ratelen startmotor / pinon gear blijft hangen

• Softail

Hallo, had vandaag zin om te gaan rijden en wat denk je? start niet :evil:

Startmotor rateld

Accu van een lopende auto eraan, nog niets

Aanduwen met 2 man (blok gaat rond) nog niets

De plus rechtstreeks op de startmotor vanaf de accu van lopende auto , nog niets

Deksel van de koppeling eraf gehaald, blijft de pinon gear hangen.

Terug getikt, weer proberen……..nog niets.

Ter info, reeds vervangen:

Hele bekabeling, nieuwe startmotor, nieuwe primaire ketting met autospanner.

Nadien werkte alles goed tot vanmiddag.

Iemand ideeën?

Zelf denk ik dat het misschien dat het in het gedeelte vanaf de startmotor naar de pinon gear zit.

Het gaat om een eigenbouw die ik heb gekocht, weet niet wat er allemaal niet en wel origineel opzit.

• johnl

deksel van solinoid afhalen en met een schroevendraaier de solinoid indrukken zodat de contacten gesloten worden, start hij dan wel de solinoid controleren, solinoid net niet helemaal in drukken en gewoon starten,solinoid moet dan vanzelf ingetrokken worden

• softail

Update:

massa van lopende auto rechtstreeks op startmotor. 

plus van lopende auto rechtstreeks op dikke plus startmotor. 

Heb de deksel van de solanoid er afgehaald en gekeken wat hij doet als ik hem dan start met knop (trekt solanoid matig aan)

Met de hand solanoid ingedrukt (gooit hem matig rond)

Startknop: http://youtu.be/dsEorMAwGjc

Met de hand: http://youtu.be/sHR7-Xth2pI

• johnl

handig dat filmpje

het intrekken van de solinoid is goed,jij vind het matig? dit is normaal

startmotor trekt duidelijk slecht rond

wat ik zie op de solinoid is dat de contacten ingebrand zijn

hoe erg dit is kan je controleren met een voltmeter ,je meet op de contacten die de solinoid sluit dus die 2 waar die ring tegen aan komt.

de spanning is ongeveer 12volt dan druk je de solinoid in en moet de spanning naar 0 volt gaan.zoniet contacten glad schuren ook op de koperen ring

als je geen voltmeter hebt kan je het op een andere manier doen,houd de plus startkabel direct tegen het contact wat naar de startmotor gaat ,pas op dat je geen metaal raakt of via een schroevendraaier als hij dan wel goed start de contacten glad schuren ook de koperen ring

• johnl

p.s. ik zie het niet goed op het filmpje maar wat komt er voor een vreemde zwarte draad uit de solinoid als hij er uit springt

• johnl

even vergeten als je rechtstreeks contact maakt dan moet je wel de solinoid in drukken anders komt je tandwiel niet naar buiten volgens mij

• softail

De “draad” is denk ik de veer die over het asje komt en tegen de kogel drukt.

Zal morgenavond eens met een voltmeter kijken.

Ik heb vandaag nog even met wat extra kabels 3 extra massa verbindingen gemaakt en een nieuwe + kabel getrokken om het een en ander uit te sluiten.

• Marcel

Softail Schreef:

——————————————————-

>

>

> Startmotor rateld

>

>

>

> Ter info, reeds vervangen:

>

> Hele bekabeling, nieuwe startmotor, nieuwe

> primaire ketting met autospanner.

> Nadien werkte alles goed tot vanmiddag.

>

>

>

Accu kabels slecht of slecht contact (tip zet de massa van de accu direct op 1 van de startmotor bevestigings bouten)

Accu slecht (nee dan helpt een auto accu ernaast niet altijd)

• johnl

marcel dat heeft hij al gedaan zie het filmpje

• marcel

johnl Schreef:

——————————————————-

> marcel dat heeft hij al gedaan zie het filmpje

waar zie ik dan de massa kabel zitten ?