past een beringer remklauw op een harley

• marc

hallo ik heb een wetensvraag.

ik kan een goede voorrem kopen van het merk beringer .

normaal worden deze voor de racers gebruikt volgens mij.

nu is mijn vraag als de steek exakt hetzelfde is als op mijn softail voorvork en dat is 87 mm past het dan altijd goed op mijn remschijf of moet ik ergens rek mee houden.

schijf diameter van mij is 11,5 inch

• k-streetfighter

hoi ja t is belangrijk te weten of de klauw ook voor n 11.5 inch schijf is bv

mvg klaas

• marc

Hoe kom ik daar achter eventueel??

Enige info is dat de verkoper zei dat ie wel past bij hem op de voorvork vd softail alleen twijfelde hij of die er goed oppastte omdat de laatste zuiger van de 6 zuigers er half op de remschijf zit.

Zou dit als dit uiteindelijk ook zo bij mij is erg zijn??

Heeft ie dan nog genoeg remkracht??

Lijkt mij wel maar sta open voor advies..

• marc

ik begrijp dat er ook een 32 cm doorsnee remschijf is.

zou ie als ie daar meer voor bedoeld is toch gebruikt kunnen worden voor de 29,1cm doorsnee schijf van mij??

• k-streetfighter

hoi als bv 1 of meerdere zuigers de remblokjes half op de remschijf drukken, kan ie best nog wel goed remmen misschien, maar na n tydje krijg je n niet gebruikt/ weggesleten kraagje op de remblok aan beide kanten en dit gaat net zo lang goed totdat de dikte vd remschijf is weggesleten bij de rest vd remblokjes of er zoveel blijft sytaan dat aan beide kanten de kraag elkaar raakt

dan kan t zijn dat ie niet meer remt, of d klauw scheef gaat trekken bv o en t maakt dan ook nog uit of je bv 1 remblokje hebt per zuiger of 1 remblok voor 3 zuigers bv

, met alle gevolgen vandien

is t n kraag van n paar millimeter wat ie niet draagt dan zou je nog kunnen overwegen om die kraag weg te vjlen/ frezen, maar of dat de goeie optie is

remmen is wel voor je eigen veiligheid, dus niet te veel mee rommelen zou ik zo zeggen, misschien past n 4 zuiger brembo bv beter

succes, mvg klaas

• marc

Ok thanks ik zal er nog even goed over nadenken.

Maar alvast bedankt voor het meedenken.

• Ultra

op de internetpagina van beringer kan je makkelijk bekijken welke calipers geschikt zijn. als de klauw die jij op ‘t oog hebt oorspronkelijk voor andere fiets of type is gemaakt lijkt ’t me niet verstandig 'm te monteren. zijn uiteindelijk wel je remmen waar je mee loopt te klooien. wijsheid & greetz