knipperlicht ellende

  • brtkok

    kom er even niet meer uit… Road king 2004. Linker knipperlicht begint zonder bediening te knipperen ( zowel voor als achter). Zowel als ik alleen het contact aan heb alsmede met een lopende motor. Zit ook geen regelmaat in. Kan een paar minuten niks gebeuren en dan plots knippert het even, gaat automatisch weer uit enz enz. Als ik de motor start en het knipperlicht begint te knipperen dan krijg ik het alleen maar uit door de rechter knop in te drukken.

    Heb alle massa contacten schoongemaakt. Lampjes gecontroleerd. Contacten ingespoten met contactspray.. maar zonder resultaat.

    Iemand een idee waar ik het kan zoeken?

  • johnl

    Hoy ik heb een roadking van 1997 en weet niet zeker of het het zelfde is als 2004,maar bij mij gaat er een plus puls via de schakelaar naar de knipperautomaat,dus zou ik denken je linkerschakelaar maakt soms contact, haal het huis van de schakelaar los en controleer het goed of haal de schakelaar los en controleer of het probleem weg is

  • johnl

    nog even dit maak de drukschakelaar binnen in het schakelaarhuis goed schoon met ontvetter,een kruipstroom kan dit probleem ook veroorzaken

  • brt

    Bedankt voor de reactie john. Schakelhuis inmiddels open gehad maar kom niet echt verder. Vermoed dat de schakelaar ansich kapot is. Nu ff een test mogelijkheid zoeken om dat bevestigd te krijgen.

  • brt

    Linkerknipper schakelaar is defect. Aan de schakelaar valt weinig te meten want deze is gegoten. De duitse plug waar het zaakje samenkomt valt wel wat mee te doen. Met wat meetwerk geconstateerd.

  • johnl

    Het is een gewone drukschakelaar ,dus als je hem indrukt maakt hij contact als het goed is.

    als het gaat kan je nog proberen om contactspray in de schakelaar te spuiten

  • brt

    schakelaar is dicht en kun je in principe weinig mee doen. maar met wat gepriel en frunnik toch open gekregen. Wat oxidatie zat op de contacten en die zorgde voor sluiting. Zaakje schoongemaakt en voila werkt weer.

    normaliter zou ik niet zo ver zijn gegaan en een nieuwe schakelaar hebben gekocht. Maar.. bij de harley dealer alleen te verkrijgen en deze vraag er bijna 100 euries voor…

  • johnl

    brt prachtig dat het gelukt is ,schandalig dat men voor een schakelaar van 1.50 euro, 100euro durft te vragen ,het loond om het zelf te maken en voor 100euro kan je heel wat km rijden.en het leukste weer wat geleerd.

  • J

    Hallo,

    Heb een Road King van 1997 en heb probleem met de knipperlichten,

    Als ik ze aan doe blijft de voorste gewoon branden, en flikker niet.

    En de knipperlicht achter doet het hele maal niet.

  • Ger

    In 97 stak ook iedereen zijn hand nog uit ..