Remblokken voorrem sportster

• Martin S

Beste prikkers,

Ik heb even een vraag over de voorrem van mijn sportster. Ik heb deze uit elkaar gehaald voor onderhoud en kom erachter dat mijn remblokken scheef zijn afgesleten. Waarschijnlijk zit mijn voorwiel niet helemaal recht in de vork. Mijn vraag is nu moet ik naast het vervangen van de remblokken ook de schijf vervangen? De schijf ziet er goed uit maar weet niet of hier iets mee kan gebeuren als het wiel scheef gemonteerd is (qua kracht tijdens remmen). Remblokken zijn wel mooi afgesleten, geen groeven in de blokken en in de schijf. Alles is mooi vlak alleen zit er 1mm verschil tussen de uiteinden van de blokken. Het gaat om een sportster uit 1987.

Gr,

Martin S

• Peets HD

hoeveel is scheef ? zijn je pennen nog wel gangbaar (vet) de rem caliper moet vrij kunnen bewegen . is je schijf niet als een wok omdat ie te warm geweest is .

• Martin S

Peet,

Als je recht op de remblok kijkt zit er tussen de uiters linker kant en uiters rechter kant 1mm verschil. De remzuiger zit vast en beide pinnen zitten vast. De motor heeft een tijd stilgestaan en ik heb voor zover ik weet niet met een vaste rem gereden, ik kwam hierachter omdat ik de remvloeistof wil vervangen. Remschijf lijk ook niet krom maar heb hem nog niet van het wiel afgehad.

Weet jij misschien ook een vervanging voor Moly 44 vet?

• Peets HD

je hebt 1 zuiger rem caliper , dus die mm is niks bijzonders zorg dat alles gangbaar is en zet het in het vet .