veren voorvork

• brt

Heb een road king 2004. Zijn de standaard voorveren liniar of progressief? Hyperpro maakr vervangingsveren( progressief), en vraag me af of dat nu echt veel verschil uitmaakt. Prijs is oke ,140 euro voor een setje.

• Boeang

Dat is een goed plan ,motor stuurt dan een stuk beter bij ingaande bochten,als je een vlotte rijder bent heeft het voordeel,ben je van de zondagmorgen heeft het geen nut

• brt

dank voor de reactie Boeang. Kan ik daar uit opmaken dat er dus standaard liniare veren inzitten :)-D ? waarom ik dat zeker wil weten, is maar meteen door te pakken als het zooitje uit elkaar ligt, zit ik te denken om er dan ook Ricor INTIMINATOR te installeren.

krijg niet goed gevonden op internet, of de combinatie tussen de progressieve veren en Ricor een goede is. Of dat wellicht 1 van de twee al een hele verbetering is. De huidige standaard configuatie vind ik onvoldoende. Ik rij al een tijdje rond met wat dikkere voorvork olie ( was al een hele verbetering) , maar wil nu de volgende stap maken.

• Ultra

setje hyperpro staat al een tijdje op m'n verlanglijstje i.p.v. de luchtondersteund. van dat ricor had ik nog nooit gehoord maar denk dat 't in combi met een setje hyperpro way overdone is. denk dat je dik tevreden zal zijn met alleen de hyperpro tenzij je elke bocht knee down wil pakken, wellicht dat het dan toegevoegde waarde heeft.

• Supertjeduc

Ik heb zowel bij mijn Duc als bij mijn harley progressieve veren , vind het lekker rijden

Kleine knipjes worden soepel op gevangen en de veren zijn stijf als ze stijf moeten zijn

Voordeel is dat ze bij Hyperpro gelijk de boel goed zetten of eventuele problemen oplossen

• brt

@ ultra , daarom wil ik graag weten wat er nu standaard in zon road king zit. Stel als er nu al progressieve vering inzit, dan zal een stap naar ricor een laatste zijn , want heb al met olie staan te experimenteren. Zo, niet. Dan ga ik eerst de veren verwisselen.

@ superjeduc. Ik lees je modificaties met veel plezier op andere fora. Keer een wat andere shovel 8-) . Wat bedoel je precies met “ de boel goedzetten” ? met een setje voorveren valt weinig goed te zetteb volgens mij.

Zie nu ook btw dat ze op louis.de ook dat soort veren verkopen. 99 euro voor een setje. Wel een verschil met hyperpro..

• Supertjeduc

Ik heb niet veel verstand van de originele harley vering , maar die van een Duc is verstelbaar en die stellen ze voor je af

Bij mijn harley zit er voor zo'n progressive lowering kit in , werkt ook wel naar tevredenheid

Voordeel van hyperpro vind ik dat je er naar toe kunt rijden en dat ze daar verstand van vering hebben ( maarja ik zit een kwartiertje bij de hoofdvestiging vandaan)

Als er bij een harley niet veel aan te verstellen valt is de veer des te belangrijker

• marcel

brt Schreef:

——————————————————-

> @ ultra , daarom wil ik graag weten wat er nu

> standaard in zon road king zit. Stel als er nu al

> progressieve vering inzit, dan zal een stap naar

> ricor een laatste zijn , want heb al met olie

> staan te experimenteren. Zo, niet. Dan ga ik eerst

> de veren verwisselen.

>

> @ superjeduc. Ik lees je modificaties met veel

> plezier op andere fora. Keer een wat andere shovel

> 8-) . Wat bedoel je precies met " de boel

> goedzetten" ? met een setje voorveren valt weinig

> goed te zetteb volgens mij.

>

> Zie nu ook btw dat ze op louis.de ook dat soort

> veren verkopen. 99 euro voor een setje. Wel een

> verschil met hyperpro..

latere types oem voorveren zijn wel progressief gewonden maar dat zegt weinig over de wegligging, ze zijn gemaakt voor comfort en gemiddeld gebruik.

Hyperpro is gemaakt voor wegligging en is een ander soort winding dan normaal progressief.

Verwar vering en demping niet !!!! 2 totaal verschillende dingen die wel samenwerken.

veren van louis….misschien kan je ze nog wel ergens anders nog goedkoper vinden, maar wat zoek je nu kwaliteit of lage prijs ?

• brt

Marcel, ik ben me bewust dat ( vaak) kwaliteit geld kost, maar wil het wel snappen. De veren die louis verkoopt zijn van het merk Wirth, en kom veel positieve reviews tegen op het net. Op het zicht lijkt de prijs wat lager, maar als ik appels met appels vergelijk dan is Hyperpro net ietsjes duurder ( je krijgt bij hyperpro , oa voorvorkolie bij)

Ik ga dus voor de hyperpro , ook deels omdat ik liever men centen aan een nederlands bedrijf uitgeef :)

heb jij btw enige ervaring met de oplossing die Ricor maakt? ricor intiminators ? of is dat in combinatie met hyperpro dubbelop?

• marcel

tot vandaag nog nooit gehoord van Ricor, lijkt op de techniek die progressive suspension in hun 440 en 444 series gebruiken

en wat edelbrock ook gebruikt