Terugroepactie HD op 2014-modellen.

  • MissTaken

    Goedenmiddag allen,

    Voor diegenen die onlangs een 2014-model hebben aangeschaft;

    Er is een terugroepactie afgekondigd door HD voor verschillende 2014-modellen, het betreft grofweg zo'n 29.000 stuks.

    Vraag even na bij je dealer of eventuele problemen bij jouw bike inderdaad zijn aangepakt & verholpen wat in dit artikel staat vermeld:

    ABC News -HD recalls

    Veiligheid voor alles he?

    Fijn weekend, greetz Miss.

  • Ultra

    wordt steeds gekker, jaar is nog geeneens begonnen en die fietsen worden al teruggehaald. gaat de goeie kant op met HD. oja… wordt geadviseerd nog even te wachten met de aanschaf van model 2015B)- greetz Ultra

  • sjors

    misschien komt ‘r nóg een terug-roep-actie voor de volgende “paar kleine dingetjes” ,….maar ik denk ’t niet :D

    http://www.jamesrussellpublishing.biz/beforeyoubuyharley.html

    ( maar 't blijft toch me merkkie :D )

  • Ultra

    wow,,, stuk een beetje doorgelezen. kan me haast niet voorstellen - met de us-claimcultuur in gedachten - dat het TC-blok werkelijk zo veel gebreken heeft, komt HD toch nooit mee weg dan + d'r zijn er een berg van verkocht???? en ach wees blij dat microsoft geen motoren maakt….. servicedesk goedemiddag, tsjaa mevrouw me motor doet een beetje raar. oh… al ‘s geprobeerd om ’m is uit en weer aan te zetten of anders de combinatie knipperlicht, claxon grootlicht tegelijk…. ahhh u heeft een rooie waas voor uw ogen, mmmm… blauwe waas ken ik wel maar met rood moet u toch echt naar de dealer B)-

  • sjors

    Een member van me kluppie heeft onlangs z'n 1450 TC Road King met een km.stand op zo'n kleine 45000 km uit voorzorg naar de work-shop gebracht voor controle.

    De man rijdt er altijd rustig op , en komt echt NOOIT boven de 120 km/u.

    De motor liep nog wel goed , en er waren geen rare bijgeluiden te bespeuren .

    Deze controle liep echter wél uit op een behoorlijke serieuze reparatie :(

    De spanner-sloffies van de distributie-kettingengen waren versleten , maar gelukkig NIET doorgesleten, maar moesten dus worden vervangen.

    De eerste type nokkenaslagers zaten er nog in , en moesten vervangen worden.

    De beide nokken-assen waren door de verharde semitatie-laag heen gesleten en moeten vervangen worden.

    De distributie-kettingen moesten vervangen worden.

    De oliepomp bleek wel nog in nieuw-staat te wezen.

  • sjors

    de kwaliteit doet me dan een wel beetje terug-denken aan de engelse en italiaanse motortjes uit de 70-er jaren , toen keek je er niet van op als de rotzooi met 40.000 km in elkaar pierde

  • Supertjeduc

    Meestal zijn volgens mij zulke slijtage door of constructie fouten ( die kettingspanner lijkt me zoiets) of door bezuinigingen

    Kopen ze lagers die een euro goedkoper zijn ( of minder)

    Bij Ducati hebben ze zoiets geflikt met nokkenasvolgers , daar ging bij sommige types het chroomlaagje nogal snel af

    Heeft de klanten een berg geld gekost

    Goeie dealers kontrolerenden ze voor het einde van de garantie periode en claimden het bij de fabriek

    Niet zulke dealers deden net of ze van niks wisten

    De goeie dealer is inmiddels geen dealer meer (er uit geschopt )