hoi prikkers,
wellicht en niet zo veel voorkomend model maar dit gaat over een XL1000 blok, rechts schakelend en de ontsteking/carburatuer
sinds vorig voorjaar staat er bij ons een xl1000 sportster van 1973.
in het begin reed ie super, naderhand kwamen wat problemen met oa opruttel-klapper-knal geluid, inhouden bij hogere toeren en slechter starten.
carb uit elkaar en helemaal schon gemaakt, bleek acceleratiepompje niet goed te vwerken.
andere carbbowl eronder en pompje werkt prima. vervolgens na langere ritten wat problemen met vermogen-slecht lopen.
hierop andere condensator en bobine geplaatst. dit leek goed te gaan, echter al een dermate rit achter de rug dat ie aardig heeftmoeten werken.
na thuiskomst rook de motor aardig naar de olie en starten wil ook moeizaam gaan.
heb al een nieuwe bobine-bougieskabels en condensator voor de puntjes klaar liggen, wellicht is het handig om de electra voor het ontstekingsdeel te vernieuwen.
Welke handelingen zouden nog nodig kunen zijn?
Eventueel willen we de schakelpook naar links en de rempedaal naar rechts verplaatsen, bij voorkeur zondr de bak aan te passen maar met beugels/schakelmechanisme onder blok of voor het blok door te laten lopen., iemand hiervoor tips?
Een andere wens is
-een kickstarter op de motor te plaatsen
-het vervangen van de voorrem gezien hier te weinig remvertraging inzit.
-easy clutch systemen te plaatsen
tip etc zijn welkom