benzinetank ingevreten....

• Pete

Manne,

Voor mijn vakantie de bike afgetankt weggezet en nu blijkt er dus teveel benzine ingezeten te hebben….het resultaat is een forse druipvlek in de lak van de dop naar het logo, je voelt zelfs de druipers :X Klote, maar krijg ik dat er enigszins uit met een poetsmiddel zoals Commandant ofzo?

Wie weet raad?!

Oja, over laten spuiten is effe niet aan de orde ivm een lege bankrekening…..

• johnl

Hoy pete,

Ik zou er zeker de eerste maand niks aan doen zodat de lak weer kan uitharden.

Zit er een blanke laklaag op dan ben ik bang dat je daardoor heen gaat , tenmiste dat gedeelte waar je de druiper voelt.

ga even langs een prof .spuiter voor raad want met commandant krijg je voelbare schade niet eruit.

en dat had toch niet mogen gebeuren met het ontluchtingslangetje?

• USA John

hij is waarschijnlijk pas gespoten?

• Pete

Nee, 3 jaar geleden laten spuiten, dus die is ondertussen wel uitgehard…

• Pete

Ja, was al van plan om langs een spuiter te gaan, maar aangezien hier veel handige lui zitten die wellicht een makkelijke (goedkope) oplossing hebben….?

• USA John

hmmm,maar kennelijk niet genoeg verharder in de blanke lak gedaan. Afhankelijk van t spuitwerk kun je t proberen met heel fijn waterproof schuurpapier strak om een vlak blokje metaal te plakken en met heel veel water en geduld de druiper weg schuren,doe het in fases,spoel het iedere keer goed af,zorg voor voldoende licht en wees voorzichtig. Als het niet meer zichtbaar is stoppen,voelbaar is niet zo belangrijk…..

Goed laten uitharden en na een week of 2 poetsen met een goede was…

• johnl

wie zegt dat er blanke lak op zit?

de mijne is ook overgespoten en er zit geen blanke lak op.

en na het schuren moet je polijsten anders krijg je nooit de glans terug of het moet een matte kleur zijn

• Pete

Lastig en delicaat klusje dus, spuitwerk is niet mijn ding…ik ken mn beperkingen…ik laat t zitten en wacht tot de winter om hem over te laten spuiten. Bedankt voor de info mannen!