100.000 km

  • johnl

    Hoy prikkers vorige week de motor op 100.000 km gezet waarvan ik er 85000 gereden heb in 10jaar.

    Het is een roadking van 1997 met injectie.

    er zijn wel eens mensen die vragen hoe lang gaat een belt mee? nou er zit nog steeds de eerste belt op en nog geen schade te zien.

    verbruik 1 liter olie op 2500 km

    problemen tot nou toe,

    zweten voetpakking achterste cilinder bij aankoop 15000km,

    zweten koppakking achterste cilinder bij 80000km

    problemen met doorslippen van de koppeling bij hard optrekken,probleem weg na lang zoeken en uit eindelijk andere primair olie,

    en wat kleine problemen

    gr johnl

  • Albert B

    goed he , zouden er veel rondrijden met TC met dezelfde of meer kms ??

  • Peter

    Goed gedaan!

    Ik heb ongeveer dezelfde kilometers gereden met mijn FXDL in ongeveer dezelfde tijd.

    De totale km stand is nu ongeveer 120.000 km (nieuwe klok bij aanschaf).

    Vergelijkbare reparatie's, bij mij ook vooral zwetende voetpakkingen.

    Wel wat lekkage van de versnellingsbak gehad maar dat is ook weer opgelost.

    Op naar de 2 ton, zou ik zo zeggen!

    Evo dus(tu)

    Groeten,

    Peter

  • henk

    Hallo,ik heb ook een roadking injectie uit 1997 en heb toch even wat meer kleine en grote probleempjes bij elkaar gereden in die 105000 km.waaronder een gescheurde uitlaat en tot twee keer de uitlaat ophanging,de fucking injectie vervangen door een carburateur,twee nieuwe zuigers en nieuwe tappets,kromme schijf rechts voor en ik kan nog wel even doorgaan,de koppeling en het lager in het huis enz enz.ik was bijna zover dat ik dat kut ding in het kanaal wou kieperen.dus hou maar op met die hoezee verhalen ik geloof ze niet en succes met de rest van de kilometers ik hoop dat je of een goed gevulde beurs hebt of handig bent met je handtjes.

  • bert

    En wat is nou 100.000 km?

    Een willekeurig autootje, van nog geen 1/3 van de prijs van je HD, is dan net ingereden …

    (bij wijze van spreken)

  • Peter

    Jammer voor je, de duivel schijt altijd op dezelfde hoop.

    Hopelijk heb je nu meer geluk op je Wildstar……

  • henk

    Sorry,dat je niet over wat kritische kanttekeningen kunt van je geliefde motormerk.maar ja, als je elk jaar een nieuwe koopt en als er wat aan mankeert bij de dealer achter de deur schuift met de mededeling“is stuk”en vervolgens alleen maar 1 handeling hoeft te verrichten en dat is de beurs trekken,ja dan kun net zo goed een wildster kopen.er zijn ook nog mensen die hun eigen motor op de weg houden,en dan ook wel eens gefrustreerd raken van al die storingkies waarvan je denkt how the fuck did this happend

  • Peter

    Dat een goed onderhouden evo het lang kan volhouden zonder al te veel narigheid, daar ging het over.

    Wie dat onderhoud uitvoert is trouwens ook niet onbelangrijk.

    Sommige mensen kunnen dat inderdaad maar beter uitbesteden.

  • henk

    inderdaad,wat niet weet wat niet deert

  • johnl

    Even een aanvulling,

    ja mijn uitlaat was ook gescheurd (laten lassen)

    en de kabel van de spanningsregelaar was weg gebrand door kortsluiting (kon ik repareren)

    ,oliedrukschakelaar kapot,

    los electrisch contact onderweg (bespaarde mij benzine want de anwb bracht mij naar huis met de motor)

    kabel die onder uit de nosecone komt bijna door gesneden

    rubber paraplutjes in de kop vervangen

    zal nog vast wat vergeten zijn

    maar dat vind ik kleine problemen waarbij ik wel zeg dat ik alles zelf doe

    was geen hoezee verhaal maar vond het gewoon leuk om te melden ik heb in yoegoslavie stil gestaan met mijn honda en de yamaha had ook genoeg kuren dus die zijn ook niet veel beter.

    en nog dit,waarom rij ik harley,het is een van weinige motoren waar ik nog plezier heb met deze f… lage max snelheden in nederland

    Gr johnl