kabel kilometerteller

• Marcje

De kabel van mijn kilometer- / snelheidsmeter is kapot. Het is een Legend eigenbouw met de teller op de (fatbob) tank en aangesloten op het voorwiel. Heb net de teller eraf gehaald en een stukje gereden. Het binnenste van de kabel (4-kantige) draait niet als ik rij. Hoe krijg ik de kabel van de voorvork los. Heeft iemand hier een foto van uit het werkplaatshandboek. (Heb wel een sportster wp handboek maar mijn teller is niet van sportser uit 2003 welke motor in mijn legend eigenbouw ligt). Uitleg hoe deze te vervangen is ook welkom. Is deze uberhaupt wel zelf te vervangen?

Gr. Marcje

• rudi

Heb ook teller op de tank aangedreven door het voorwiel, bij mij kan ik de kabel zo uit de gever draaien dmv het zeskantje op het uiteinde van de kabel. Daarna 2 kansen ofwel is de kabel stuk maar dat zie je al vlug, ofwel is de gever stuk maar dan moet het voorwiel eruit. Succes Rudi

• Marcje

Hoi Rudi

Bedankt voor de reactie. Het was geen zeskantje onder aan de gever maar meer een rondje omdat de buitenkant van de kabel versleten is. Maar ik heb de kabel wel los kunnen draaien. Kabel aan de kant van de gever aangesloten op boormachine. En na aanzetten van de boormachine gaf de snelheidsmeter 40 km/u aan. Kabel is dus nog goed. Opnieuw kabel vastgezet en morgen kijken of het werkt. Werkt het niet dan is de gever kapot?

Gr. Marc

• USA John

digitale teller met magneet sensor aanschaffen,nooit geen problemen meer…..

• Saks

juist, gewoon van de Hema

• USA John

die van mij was dan weer iets duurder en mooi verchroomd maar van de Hema kan ook,hè Uienman?