carburateur overflow

• eigenbouw

Hallo, mijn carburateur overflow lekt. Heb zonet de vlotter afgesteld volgens manual. Is vol vacuüm 1993 softail. 17.5 graad schuin vanaf vlotterkamer en dan 11mm de vlotter vanaf aanleg vlak vlotterkamer.

Moet dus goed zijn.

Kan het iets anders zijn?

Slang is lekvrij, aansluiting slang aan carburateur lekvrij.

• eigenbouw

Na een nachtje te laten staan zie ik weer heel langzaam dat er een druppel uit de overloop komt.

• eigenbouw

Hallo beste bikers, vandaag de cv carburateur er weer afgehaald.

Alles door gespoten, vlotter gecontroleerd in bak met water, vacuümklep gecontroleerd, vlotter wat lager gesteld zodat hij eerder sluit (op +/- 12.5mm onder hoek van 17.5 graad).

Stukje gereden en weer in de garage gezet, weer komt er benzine uit de overloop.

Rara wat kan het zijn?

Wie kan mij helpen?

• johnl

sluit je vlotter wel goed af' ?,vlotterbak los halen vlotter omhoog houden als het kan vastzetten en benzine er op

• eigenbouw

Hallo, Johnl

Slim idee, net getest.

Komt zo 1,2,3 niets uit als ik hem met de hand omhoog druk.

Heb de vlotter nog maar wat lager gesteld misschien sluit hij dan wel goed af?

Ook heb ik de vlotterbak alleen gevuld gehad om te kijken of misschien die bronze overloop lekt, ook niet.

even een dagje aankijken nu de vlotter lager gesteld is.

• johnl

vlotterhoogte veranderen mag je volgens mij niet zomaar doen want dan veranderd ook de hoogte van de vloeistof in de vlotterbak en voor de sproeiers., maar zet de vlotter omhoog vast als het gaat want die paar druppels lekken zie je niet 1 2 3

• USA John

als je carb voorheen niet lekte heeft het niets met de vlotterstand te maken,afblijven dus en naar andere mogelijke oorzaken zoeken. Als je je carburateur uit elkaar haalt voor wat voor reden dan ook is het vaak raadzaam om het membraan te vervangen omdat je dat bijna nooit perfect terug kan plaatsen. Als je vlotterbak vol is gelopen kun je ook proberen je motor te laten lopen met de benzinekraan dicht tot ie afslaat,daarna de benzinekraan openen en weer even laten lopen.Naar mijn idee sluit het ergens niet goed af….

• eigenbouw

Hallo, oke kan eens kijken ja USA John (misschien blijft hij hangen, vlotter uitgesleten op vlotterpen ofzo????)

Heb nu de vlotter in bovenste stand met ti-rep en kraan open met bakje eronder (al 2uur droog).

Controleer voor zekerheid de vlotterhoogte nog eens (volgens manual carb. 15-20 graden schuin en 10.5-11.5mm uitsteken)

Ik laat wat horen nog.

• johnl

is je vlotter niet lek? waardoor hij niet meer genoeg drijft

• eigenbouw

Vandaag paar keer carburateur leeg laten lopen, lekt niets.

Misschien had ik de laatste keer het aluminium pennetje dat afsluit 180 graden gedraaid zitten (niet andersom) en sloot hij misschien niet goed af.

Vlotter is dicht, in bakje water naar belletjes gezocht.

Komt alleen wat benzine condens aan het slangentje tot nu toe, zal wel iets of wat verdampen als je de motor heet weg zet.

We zullen zien, morgen stukkie rijden naar Helmond (usa dag) en dan ff kijken na afloop.