Ik heb leesbril nodig voor km-teller

• Cornelis

Ik ben de jongste niet meer en heb een leesbril nodig. Mijn CVO heeft een snelheidsteller in miles en daaronder in kleinere letters kilometers. Zeker de km kan ik zeker niet lezen. Mijn snelheid rijd ik dus maar een beetje op de gok.

Wie weet een list, prikbord?

• Ultra

ha ha gelukkig niet de enige die moeite heeft met de kleine lettertje, heb tegenwoordig ook al zo'n brilletje bij de hand. Mijlen wel normaal leesbaar? Ik weet niet anders op m'n import Ultra 30 = 50, 50 = 80, 60 = 100, 75 = 120, gewoon die km's uit je systeem gooien. Ultra

• Cornelis

Ik heb een loep van een gepensioneerde horlogemaker met een doorsnee van twintig centimeter aan de voorkant van mijn helm gemonteerd en die hangt tijdens het rijden voor mijn gezicht.

Het lezen van de snelheidsmeter gaat een stuk beter nu!

• thollanderke

Cornelis Schreef:

——————————————————-

> Ik heb een loep van een gepensioneerde

> horlogemaker met een doorsnee van twintig

> centimeter aan de voorkant van mijn helm

> gemonteerd en die hangt tijdens het rijden voor

> mijn gezicht.

>

> Het lezen van de snelheidsmeter gaat een stuk

> beter nu!

Dat moet een mooie confrontatie zijn als de gemiddelde vlieg met een formaat van een gebraden kip op je helm af komt stormen.

(tu)

• USA John

wijzerplaat verwisselen?

• Cornelis

Ja das schrikken, een sprinkhaan is best lekker maar een bromvlieg blijft soms in je huig hangen.

Om in de brillensfeer te blijven: ik heb pas een goggle-brilletje aangeschaft. Het lijkt wel een brilletje voor in een zwembad, het elastiek gaat onder je helm achter je hoofd. Omdat het brilletje helemaal afsluit rond je ogen is het rijden met een pot-helm bij hogere snelheden geen enkel probleem meer. Dus geen tranende ogen etc.

• wiep

je moet op het verkeer letten en niet op je teller kijken

• flhs88

volgens mij zijn er vergrotende lenzen te koop zou je even moeten googelen. en anders huidige lens eruit halen en naar een opticien gaan en vragen of hij zoiets slijpen kan

• hans01

Even op internet zoeken. Er zijn stickers te koop waarop ded km aanduiding staat, die kun je zo op te tellerglas plakken

• Johannes

Multivocale bril heb ik ,werkt prima.

Grt Johannes.